"Nu există niciun semn comportamental de izolare socială, de schimbare a obiceiurilor sau a centrelor de interes, de neglijenţă faţă de propria persoană, de consum de droguri sau de alcool, atât la pilot şi la primul ofiţer (copilot), cât şi la personalul din cabină", se spune în documentul făcut public la Kuala Lumpur.
De asemenea, potrivit raportului, ancheta nu a dezvăluit nicio anomalie mecanică la avionul Boeing 777 al companiei Malaysian Airlines, dispărut de pe radare la 8 martie 2014.
Explicaţia cea mai credibilă avansată până în prezent de responsabili ai anchetei este că o cădere bruscă a nivelului de oxigen în aparatul de zbor i-a făcut pe membrii echipajului şi pe pasageri să-şi piardă cunoştinţa. Avionul ar fi continuat să zboare pe pilot automat, până când, rămas fără combustibil, s-a prăbuşit în mare.
Istoria aviaţiei civile mai cunoaşte un singur caz în care un avion ce transporta peste 100 de persoane a dispărut, soarta lui rămânând până acum necunoscută. Acest lucru s-a întâmplat în 1962, când un aparat de zbor al societăţii americane Flying Tiger Line, închiriat de armata americană, s-a volatilizat între insula Guam şi Filipine, cu 107 persoane la bord.