• reprezentanţii CUP Dunărea au găsit, la o verificare pe teren, apometrul schimbat în căminul de apă al unui brăilean, amplasat pe domeniul public • proprietarul se jură că nu ştie nimic despre această poveste, mai ales că, muncind în străinătate, oricum vine foarte rar acasă, la Brăila • nici reprezentanţii companiei de apă nu-şi explică ce s-a întâmplat, aşa că dosarul va ajunge în instanţă pentru elucidarea misterului
Caz demn de “Dosarele X” la CUP Dunărea, după ce lucrătorii companiei de apă-canal-epurare au găsit un apometru schimbat la o gospodărie din municipiu. Proprietarul casei de pe bulevardul Independenţei susţine că nu ştie nimic despre cum a ajuns noul apometru montat în cămin şi nici ce s-a întâmplat cu cel vechi. Nici angajaţii CUP Dunărea nu au în evidenţele lor vreo schimbare a contorului în cursul anului 2017 pentru gospodăria respectivă. Acum, operatorul va trebui să rezolve “misterul” apometrului, cel mai probabil cu ajutorul poliţiei şi al instanţei de judecată.
Povestea este mai veche şi a început în urmă cu aproximativ doi ani. Victor Pantea, proprietarul locuinţei unde s-a produs schimbul “misterios” de apometre, susţine că a fost plecat în străinătate timp de mai mulţi ani, iar acasă, la Brăila, venea ocazional. De-a lungul timpului, mai spune acesta, a primit facturi de la operator cu un consum mare de apă, în condiţiile în care nimeni nu locuia la adresa respectivă. A făcut adrese către CUP Dunărea în acest sens, iar pe 7 noiembrie 2016, angajaţii companiei de apă i-au schimbat apometrul, pentru că l-au găsit neconform pe cel vechi. Au menţionat toate seriile noului contor în acte, iar procesul verbal a fost semnat de o rudă a proprietarul, întrucât acesta era deja plecat din ţară. “Am făcut o solicitare, anul trecut, să vină să schimbe conducta de apă pentru că nu era presiune. Le-am menţionat că sunt la adresa respectivă până la o anumită dată, dar nu s-au prezentat. Au venit abia după două luni. Nu era nimeni acasă, au făcut ce-au vrut dumnealor, fiind pe domeniu public. Acum, anul ăsta, cică sunt 900 metri cubi de apă consumaţi, în condiţiile în care pierderi nu sunt şi nu locuieşte nimeni la adresa respectivă. E pe domeniul public, umblă cine vrea. Am făcut şapte cereri pentru schimbarea ţevii, mereu mi-au zis că nu au timp, că nu au fonduri şi altele”, ne-a declarat Victor Pantea. Consumul înregistrat de peste 900 de metri cubi de apă s-a făcut în perioada martie-iulie 2017, potrivit reprezentanţilor CUP Dunărea, când lucrătorii au mers pe teren pentru citirea apometrelor.
În iulie, apometrul arăta un index de 1.472. În august, noul contor indica doar 3 metri cubi de apă consumaţi
Abia acum vine partea interesantă. La data de 24 iulie 2017, când angajaţii companiei de apă au venit pentru citirea apometrului, exista un index de 1.472. Joi, pe 17 august, angajaţii CUP Dunărea au revenit la adresa brăileanului în control şi au avut parte de o surpriză: au găsit un alt contor cu o altă serie şi fără sigiliu metrologic. Acest contor avea indexul 3, adică arăta un consum de 3 metri cubi. Luat la întrebări, proprietarul casei a dat din umeri, spunând că nu are idee cine i-a schimbat apometrul.
Reprezentanţii CUP Dunărea au procedat la debranşare, i-au ridicat noul contor şi l-au somat pe bărbat să-şi achite factura cu cei 900 metri cubi de apă, care înseamnă peste 6.000 lei. Aceştia au mai adăugat că se va ajunge în instanţă pentru a afla cine a schimbat apometrul.
Marius Dobrotă, prezent din partea CUP Dunărea Brăila, ne-a explicat situaţia. “Domnul Pantea Victor, care deţine contract de furnizare a apei potabile cu compania noastră, a avut montat un apometru în căminul situat pe domeniul public, seria 53109037, sigiliu metrologic 160212, sigiliu de siguranţă 174629 tip Zenner DN20. În momentul citirii din data de 24.07.2017, s-a găsit un consum de 951 metri pe apometrul pe care l-am menţionat mai devreme, reprezentând index nou 1.472 şi index vechi 521 metri cubi. Normal s-a procedat de către compania noastră la facturare. S-a efectuat o verificare de către salariaţii noştri şi s-a constatat că după citirea din 24.07.2017 în căminul de branşament situat pe domeniul public, fără acceptul operatorului şi fără niciun fel de anunţ în prealabil, s-a găsit un alt apometru, fără sigiliul metrologic amintit mai sus, cu index de 3 metri cubi, seria acestui apometru este alta decât cel montat de noi în data de 7 noiembrie 2016. Se vede foarte clar că apometrul nostru a fost schimbat cu unul nou, fără ştiinţa noastră, cu sigiliul de siguranţă neaplicat corespunzător, iar sigiliul metrologic lipseşte cu desăvârşire. Ca atare, conform dispoziţiilor regulamentului se debranşează instalaţia de utilizare prin ridicarea apometrului fiind ultima piesă care intră în componenţa operatorului şi de care ne ocupăm în mod frecvent pentru că intră în competenţa noastră să avem grijă de ele, atât pentru verificare, cât şi pentru consum, se pune dop pe instalaţie, după care se procedează la recuperarea prejudiciului, adică a sumei totale de plată. După ce se intră în legalitate şi se plăteşte toată suma, se va face rebranşarea. Numai factura aferentă consumului de apă este de peste 60 milioane lei vechi, pentru consumul de 951 metri cubi de apă”, ne-a declarat sursa citată.
Dobrotă a mai adăugat că dosarul va ajunge la instanţă, pentru elucidarea misterului şi identificarea făptaşului care şi-a permis să schimbe apometrul brăileanului fără a anunţa CUP Dunărea.