* rețeaua de canalizare din zonă a fost înlocuită complet, la începutul lunii septembrie, iar ulterior carosabilul a fost asfaltat
De câțiva ani, locatarii de la Hexagoane (lângă ANAF), precum și cei de la blocurile cu 4 etaje, din apropiere, au avut mereu probleme cu înfundarea canalizării pentru apele menajere. Compania de Utilități Publice (CUP) Dunărea intervenea, inclusiv în week-end sau noaptea, însă lucrurile se rezolvau doar pentru moment. Până când, la începutul lunii septembrie 2021, s-a trecut la o soluție radicală: înlocuirea totală a rețelei afectate. Au lucrat intens, circa o săptămână, chiar în două schimburi, iar după cum ne-a declarat inginerul Avram Niță, expert în construcții, “celor de la CUP Dunărea nu le-a fost ușor: rețeaua era veche de 40 de ani, afectată da tasarea terenului sau pe alocuri chiar spartă, inclusiv din cauza modului necivilizat de exploatare de către unii locatari care au aruncat la canal tot felul de textile, mizerie, grăsimi, săpun etc”. Și cum pe circa 200 de metri sunt 12 cămine de canalizare, tronsoanele dintre ele au fost controlate de către specialiștii de la CUP Dunărea cu o cameră video, situația rezolvându-se bine și definitiv.
A venit apoi rândul SUPAGL să acționeze, turnând asfaltul foarte bine și în mod continuu, spre a nu stânjeni traficul auto către și dinspre ANAF. Însă abia după câteva săptămâni de la turnarea asfaltului peste toate cele 12 capace de canalizare a venit rândul CUP Dunărea să le aducă la cotă, cu mult efort, cheltuieli, pierdere de timp și permanentul/asurzitorul zgomot al pikamerelor.
Se pune așadar întrebarea de ce a trebuit ca șoferii să-și încerce nervii și mașinile timp de peste o lună de zile, prin lovirea de capacele rămase în aer sau mascate de căderea frunzelor. De ce, în general odată cu asfaltarea unei străzi nu se trece imediat la aducerea la cotă a capacelor și geigerelor și tot imediat la turnarea de asfalt în jurul lor?! Cei mai pățiți în acest sens sunt locuitorii din Pisc, Locuri Noi, Vidin etc, care s-au “lovit” cu lunile și anii de astfel de situații.
Rămâne ca o consolare faptul că această ultimă operațiune executată recent în zona Hexagoane s-a făcut cu maximă operativitate și calitate, de către firma Euro Building: dimineața, în nici o oră, a asfaltat și frezat surplusul de asfalt de la mulțimea de capace de canalizare din zona amintită, fără afectarea circulației!