Mergi la conţinutul principal

Ministerul pregateste reguli noi pentru evaluarea profesorilor

Noul sistem de evaluare propus vrea sa aiba in vedere, in primul rind, performanta realizata in clasa. In proiect se mai precizeaza ca schimbarea modului actual de evaluare presupune modificari concomitente si in celelalte componente ale sistemului educational: managementul unitatilor scolare, salarizare diferentiata, rolul si structura inspectoratelor scolare si ale consiliilor de administratie, accesul la gradele didactice, etc. In actualul sistem de evaluare, responsabilitatea revine directorului, dar nu si puterea
de decizie. Reformarea evaluarii presupune atribuirea deciziei celui care are si responsabilitatea. Ca urmare, pentru ca in evaluare vor interveni mai multi evaluatori, coordonarea interventiilor si
interpretarea rezultatelor trebuie sa fie atributele directorului. Consiliul de administratie va incheia un contract cu directorul, in care vor fi stipulate atributiile acestuia pe perioada mandatului.
Evaluarea cadrelor didactice trebuie sa tina seama nu numai de identitatea profesionala a evaluatului, ci si de cea a evaluatorilor.
In evaluarea cadrelor didactice va trebui sa fie luate in calcul criterii calitative, care privesc atit procesul, cit si rezultatele. Evaluarea cadrelor didactice trebuie sa porneasca de la progresul scolar. La inceputul anului scolar, elevii vor fi testati pe baza unor subiecte formulate la nivel national. Rezultatele testelor vor fi punct de plecare pentru evaluarea ulterioara, interna si externa. Performanta didactica va fi evaluata prin criterii de masurare a progresului scolar, exprimat prin: evolutia notelor sau calificativelor obtinute la evaluarile curente, rezultatele la evaluarile nationale raportate la cele de la clasa, rezultatele la testele initiale, raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele finale. In proiectul ministerului sint prevazute si criterii privind implicarea cadrului didactic in institutia din care face parte prin: roluri asumate, activitati intra si extracurriculare, managementul clasei, parteneriate, activitati interdisciplinare. Criteriile privind activitatea cadrului didactic din perspectiva elevilor, parintilor si a comunitatii, prin: evaluarea activitatii cadrului didactic de catre: consiliul de administratie, consiliul profesoral, elevi, parinti si comunitate. Criteriile privind dezvoltarea profesionala a cadrului didactic si impactul acesteia asupra progresului elevului si a performantei institutionale, formarea continua, de specialitate, metodica si manageriala, reflectata in modul de proiectare si desfasurare a demersului didactic, aplicarea metodelor moderne de predare/ invatare, adaptate la nevoile clasei sau ale elevului, contributia cadrului didactic la prestigiul unitatii de invatamint.
Rolul inspectoratelor scolare se va limita la controlul calitatii procesului didactic prin inspectii scolare la clasa si testari periodice.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro