• europarlamentarul PSD Brăila, Mihai Tudose, a publicat, recent, un comunicat de presă în care adresează o serie de întrebări Guvernului PNL, legat de alocările făcute în ultimele luni pentru combaterea răspândirii noului coronavirus în şcoli • acesta a acuzat că foarte multe dintre măsuri au fost haotice, total inexplicabile acum, în contextul revenirii la învăţământul online, dar mai ales, cu rezultate care încă nu sunt vizibile, în ciuda alocărilor uriaşe
Europarlamentarul brăilean Mihai Tudose cere explicaţii Guvernului Ludovic Orban privind alocările făcute în ultimele luni pentru combaterea noului coronavirus în unităţile de învâţământ, plecând de la faptul că rezultatele se cam lasă aşteptate. PSD-istul a postat un comunicat de presă pe reţelele de socializare în care susţine că s-au alocat 265 milioane de euro în numai 3 luni pentru siguranţa elevilor, pentru ca ulterior să se revină la măsura învâţământului online. Mai mult, acesta a dat de înţeles că din punctul său de vedere, unele investiţii s-au făcut degeaba, în timp ce altele bat pasul pe loc.
“De ce şcoala românească e într-o criză totală, deşi Guvernul a dat ameţitoarea sumă de 265 de milioane de euro, în numai 3 luni, pentru buna funcţionare a învăţământului în pandemie? Unde-s banii, unde-s tabletele şcolare promise? Şi la ce folosesc dezinfectanţii şi containerele sanitare, dacă elevii stau acasă?”, a scris Tudose, revoltat de situaţia privind învăţământul din România.
Europarlamentarul PSD Brăila a adresat Executivului cinci întrebări punctuale, anunţând că speră ca în urma unor eventuale răspunsuri, atât el, cât şi românii să înţeleagă mai bine situaţia.
“1. În august, Guvernul a alocat 100 de milioane de euro pentru achiziţia a 500.000 de tablete pentru elevi. În octombrie, a suplimentat acest buget cu 50 de milioane de euro şi a ridicat valoarea eligibilă a tabletelor de la 200 la 250 de euro. De ce s-a făcut această majorare de preţ oferit şi câte tablete s-au cumpărat până acum cu aceste 150 de milioane de euro, din care 75% sunt fonduri europene? La Brăila, Inspectoratul şcolar ne asigură că vor ajunge 2.400 de tablete până la finalul acestei luni. De ce, dacă tot erau bani alocaţi din august, dispozitivele se cumpără după trecerea şcolilor în online? Suntem, iarăşi, în scenariul «întâi tăiem, apoi măsurăm», cum e cazul şi cu închiderea pieţelor... 2. Tot în august, Guvernul a mai alocat 50 de milioane de euro pentru achiziţia de materiale de protecţie sanitară - măşti şi dezinfectanţi - pentru şcoli. Cât şi cum s-a cheltuit din aceşti bani? Ce se întâmplă cu fondurile şi materialele nefolosite, având în vedere trecerea şcolii în online? 3. În ce stadiu se află cumpărarea şi instalarea celor 5.000 de containere sanitare mobile, cu toalete şi chiuvete cu apă curentă pentru şcoli, pentru care în august Guvernul a dat 25 de milioane de euro? 4. Ce s-a întâmplat cu cele 10 milioane de euro alocate pentru dezinfectanţi în universităţi, având în vedere că studenţii învaţă online? 5. Generos pe datorie, Guvernul a aprobat 30 de milioane de euro pentru programul «Şcoala după şcoală». Ce se întâmplă cu banii pentru voucherele de after school în contextul şcolii online?”, sunt întrebările pe care Tudose le-a adresat Guvernului.
Sursa citată a apreciat că nişte răspunsuri cât mai precise ar fi binevenite, astfel încât, să nu mai fie nevoie de înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă a gestionării pandemiei, după alegerile din 6 decembrie.
“Răspunsurile cât mai precise ar fi utile ca să nu mai facem, după alegeri, o comisie parlamentară de anchetă a gestionării pandemiei. Aşa cum au înfiinţat, încă din iulie prietenii francezi ai premierului Ludovic Orban... Ştiţi, francezii ăia care au «inventat» ghilotina.....
P.S. Nu daţi vina pe Anisie.. e nevinovată!!! Nu înţelege nimic din ce se întâmplă cu ea sau în jurul ei.... Dar pare că se integrează perfect în viziunea PNL despre cum să nenoroceşti o ţară....”, a conchis europarlamentarul.