Persoanele vârstnice sunt înşelate în continuare de indivizi certaţi cu legea. Asta în ciuda demersurilor susţinute ale poliţiştilor brăileni, care au informat în mod sistematic în legătură cu infracţiunile săvârşite prin intermediul telefonului.
Astfel, săptămâna trecută, o brăileancă în vârstă de 75 de ani le-a relatat poliţiştilor că, în ziua de 28 iunie 2014, a fost sunată pe telefonul fix de o persoană necunoscută care s-a dat drept fiul său. Individul i-a spus bătrânei că a provocat un accident de circulaţie, cerându-i, totodată, să-l ajute cu suma de 2.000 de lei. Banii erau necesari pentru a se împăca cu victimele accidentului rutier, i-a spus "fiul" victimei.
Fără a verifica informaţiile primite pe telefonul fix, bătrâna a ridicat iute de la un bancomat suma de 2.000 de lei şi, conform indicaţiilor primite telefonic de la pretinsul fiu, s-a deplasat în cartierul Vidin, unde s-a întâlnit cu un tânăr necunoscut, căruia i-a înmânat banii. Ulterior, dându-şi seama că a fost păgubită, brăileanca s-a prezentat la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila, unde a depus plângere penală pentru înşelăciune.
Prevenirea înşelăciunilor prin telefon reprezintă unul dintre domeniile vizate de campania "Fii precaut! Refuză să fii o ţintă pentru infractori!", derulată de IPJ Brăila în perioada iunie-noiembrie şi adresată persoanelor vârstnice din municipiu. În cadrul acesteia, poliţiştii de proximitate şi cei de prevenire se întâlnesc cu bătrânii în zone aglomerate din municipiu, oferindu-le informaţii privind modul de acţiune al răufăcătorilor, atitudinile care pot favoriza victimizarea prin infracţiuni de furt, tâlhărie şi înşelăciune şi măsurile elementare pe care trebuie să le adopte pentru protecţia bunurilor personale, a sănătăţii şi chiar a vieţii.