Megainvestiție cu repetiție | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Administrația Dragomir și transportul electric

Megainvestiție cu repetiție

* peste 100 milioane de lei, la această valoare se ridică o licitație anunțată recent în SEAP de Primăria Municipiului Brăila, în cadrul proiectului cu fonduri europene “Modernizare transport electric Parc Monument - Radu Negru” * termenul de depunere a ofertelor este 23 decembrie, iar dacă nu vor fi contestații, lucrările ar trebui să fie finalizate în 12 luni de la atribuirea contractului * s-a mai încercat de două ori până acum atribuirea acestui contract, însă nu s-a reușit, principala cauză fiind explozia prețurilor materialelor de construcții * autoritățile speră că de data aceasta vor exista ofertanți, deoarece bugetul alocat inițial a fost mărit substanțial, ajungându-se la valoarea actuală

 

 

 

Investiție uriașă pentru transport public verde în municipiul Brăila! Vorbim despre proiectul ”Modernizare transport electric Parc Monument - Radu Negru“, proiect implementat de Primăria Municipiului Brăila, prin fonduri europene, în cadrul Programul Operațional Regional.

Potrivit unei licitații lansate recent de municipalitate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, nu mai puțin de 108.075.853,95 lei este valoarea la care se ridică execuția și finalizarea lucrărilor din cadrul acestui proiect, licitația fiind împărțită în două loturi. Lotul 1 cuprinde tronsonul între Strada Pietății și Șoseaua Buzăului, inclusiv bucla de întoarcere a tramvaiului din Careul Parc Monument, și are o valoare totală estimată de 21.700.651,11 lei. Lotul 2 cuprinde tronsonul între Șoseaua Buzăului și Șoseaua de Centură, inclusiv bucla de întoarcere de la Depoul Radu – Negru, valoarea totală estimată fiind de 86.375.202,84 lei.

Prin acest proiect se vor derula următoarele lucrări: modernizarea căii de rulare a tramvaiului (care presupune demontarea și demolarea totală a căii de rulare existente, coborârea la un nivel superior al suprastructurii pe Strada Grigore Alexandrescu, precum și repoziționarea liniilor pe strada respectivă); refacerea rețelei aeriene de contact (stâlpii de susținere, suspensia firului de contact și firul de contact propriu-zis), care va fi cu suspensii transversale pe console, pe stâlpi metalici, montați între liniile de tramvai; modernizarea părții carosabile, a trotuarelor, realizarea de piste cicliști, accese și parcări; refacerea sistemului de colectare și evacuare a apei pluviale; modernizarea/înființarea a 10 peroane pentru călători, realizarea a 14 refugii cu copertine; iluminat public, precum și aliniamente de arbori, rețea multitubulară subterană; achiziția a două tramvaie de capacitate medie; continuarea modernizării sistemului de e-ticketing și supraveghere video performantă a întregii zone.

Ofertele se depun până pe 23 decembrie. După atribuirea contractului, durata de execuție a lucrărilor este de șapte luni pentru lotul 1, respectiv 12 luni pentru lotul 2.

Scurta istorie a unui proiect mult tărăgănat

Reamintim că despre acest proiect finanțat prin POR 2014-2020 se vorbește de câțiva ani, însă abia acum putem spune că lucrurile par să fi intrat în linie dreaptă. Potrivit unor surse din Primărie, deși ghidul de finanțare a fost lansat în 2017, s-au tot adus modificări până pe 4 februarie 2019, ceea ce înseamnă că în tot acest timp nu s-au putut depune efectiv proiecte. Cum au trecut doi ani, în martie 2019, în Consiliul Local Municipal Brăila s-a aprobat o hotărâre pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului. În aceeași lună, Primăria Brăila trimis dosarul și cererea de finanțare la Ministerul Dezvoltării, documentație ce a stat în analiză un an de zile, abia în martie 2020 fiind aprobată finanțarea.

Lucrurile nu s-au mișcat însă rapid după această etapă. Mai exact, începând cu iunie 2020, trei licitații au fost organizate pentru atribuirea contractului de lucrări-proiectare și execuție. Prima procedură a fost anulată, deoarece au fost depuse doar două oferte: o firmă nu s-a calificat iar cealaltă a depus o ofertă care depășea valoarea estimată. Și următoarele două licitații au rămas în aer, deoarece nu au mai existat ofertanți. Motivul: prețul la materialele de construcții a crescut foarte mult și firmele nu se “îngrămădeau” să se înscrie.

Astfel, în vara lui 2022, ca urmare a creșterii prețurilor, autoritățile brăilene au fost nevoite să actualizeze indicatorii tehnico-economici printr-o hotărâre aprobată în Consiliul Local Municipal. Așa s-a ajuns ca valoarea totală a proiectului să crească de la 62.090.430,13 lei cu TVA (martie 2019) la 166.392.356,09 lei cu TVA, din care construcția plus montajul - deci lucrările scoase în prezent la licitație pe SEAP - 109.004.287,81 lei cu TVA.

Acum, cu noua licitație ce se organizează în această perioadă, autoritățile speră că firmele vor depune oferte și lucrurile nu se vor mai “împotmoli”.

Modernizarea transportului electric pe zona Parc Monument-Radu Negru reprezintă una din cele patru investiții în infrastructură verde derulate în prezent de Primăria Municipiului Brăila prin fonduri europene, alături de Calea Galați, Bulevardul Independenței și Șoseaua Baldovinești. La acestea se adaugă alte două proiecte, tot cu fonduri europene, pentru achiziția de 10 tramvaie și 11 autobuze electrice destinate municipiului Brăila, licitațiile fiind organizate de Ministerul Dezvoltării.

Independenței și Baldovinești vor fi gata la sfârșitul anului viitor. Dacă nu există contestații, acum, în procedura de licitație, sunt șanse foarte mari ca Parc Monument-Radu Negru și Calea Galați să fie gata tot în luna decembrie a anului viitor. Dar dacă va fi o procedură de contestație sau va fi ceva care să întârzie licitația, atunci cu siguranță cu aceste două proiecte vom ajunge în vara anului 2024. Autobuzele vor fi livrate anul viitor, contractul este semnat. Și la tramvaie s-a adjudecat contractul, urmează să îl semnăm. Cert este că la final vom avea întreaga rețea sau aproape întreaga rețea de linie de tramvai modernizată. Pe de o parte vom avea condiții mai bune de călătorie cu mijloacele de transport în comun pentru că se va circula cu tramvaie noi, pe o rețea nouă, iar pe de altă parte vom avea un transport public ecologic, nepoluant”, ne-a spus primarul Marian Dragomir.


 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro