• în contextul recentei tragedii de la Caracal, care ar fi putut fi evitată dacă oamenii legii şi-ar fi făcut datoria, un medic din Brăila reacţionează dur la adresa dispecerilor de la 112 şi acuză că unii fac gafe uriaşe care pot costa vieţilor bolnavilor
Oroarea din Caracal i-a indignat şi pe medicii brăileni ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă. Aceştia au atras atenţia că dispecerii de la 112, întârzie cu mult trimiterea unui echipaj la apelant, chiar şi cu 6-8 minute, un timp preţios care poate face diferenţa dintre viaţă şi moarte. Un timp care ar putea fi salvat, cred medicii, dacă s-ar evita interogarea excesivă a apelantului. Şi de parcă nu ar fi de ajuns, spun ei, de multe ori ambulanţele nici nu ajung unde ar trebui, din cauza informaţiilor eronate transmise de unii dispeceri. „În jur de 6-8 minute durează până ajunge apelul la noi, la Ambulanţă, după ce a fost preluat de dispecerat. E foarte mult! De ce să dureze atât?! Păi, am luat telefoanele la foarte mulţi oameni să văd când a sunat omul la 112 şi vă arăt când ne-a venit nouă apelul. Se întâmplă asta, pentru că pun întrebări aiurea, să nu mai spun că ne trimit şi aiurea, la adrese greşite”, a semnalat dr. Florin Ştefan, director medical al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Brăila. În acest sens, medicul brăilean a venit şi cu exemple, povestind un caz petrecut recent, care s-ar fi putut încheia dramatic. „Vă dau un exemplu de săptămâna trecută. Mă trimite la Tufeşti la o gravidă inconştientă(...)Când am intrat în Tufeşti, ne sună fata de la 112 care a preluat apelul, şi ne spune că, de fapt, nu este în Tufeşti, este în Viziru. Şi să nu mai zic că ne dau adrese din alt judeţ”, a sesizat dr. Florin Ştefan. Acesta consideră că întregul Departament pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) funcţionează prost, şi nici nu este de mirare, spune acesta, când multe angajări în sistem ţin cont de gradele de rudenie şi nu de capacitatea profesională a candidatului.