Medici şi asistenţi de la Neonatologie, fără analize medicale la zi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Medici şi asistenţi de la Neonatologie, fără analize medicale la zi

Grupuri sanitare neigienizate, duşuri nefuncţionale, băi cu plafoane degradate şi pereţi scorojiţi şi personal fără controlul medical periodic la zi. Acestea sunt neregulile identificate de inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Brăila, în urma controalelor igienico-sanitare severe efectuate în unităţile spitaliceşti din întreg judeţul, în perioada 13 - 30 martie 2015.
Controalele au avut loc la nivel naţional, în urma unui ordin de la
Ministerul Sănătăţii. "Sunt controale demarate din partea Ministerului Sănătăţii pentru buna funcţionare a sistemului şi să punem anumite lucruri la punct. După cum aţi văzut şi în problema celor două computere tomografe care s-au defectat la Brăila, demersul Ministerului a venit foarte prompt, trimiţând doi experţi pentru a lămuri situaţia. Cred că este un lucru bun ca Ministerul Sănătăţii să se aplece mai mult în teritoriu să vadă dacă într-adevăr sistemul funcţionează aşa cum trebuie sau dacă nu funcţionează, unde poate fi îmbunătăţit şi cu ce", declara, luna trecută, secretarul de stat în cadrul Ministerului Sănătăţii, Francisk Chiriac.

În contact direct cu bebeluşii, fără controale medicale periodice la zi

Un aspect grav a ieşit la iveală în ceea ce priveşte Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila. Inspectorii DSP au constatat faptul că unii angajaţi ai unităţii spitaliceşti nu au, culmea, tocmai controalele medicale periodice la zi. Contactat de reporterii "Obiectiv - Vocea Brăilei", managerul SJU, Mihail Iugulescu, a declarat că nu e o problemă gravă şi că între timp a fost remediată această neregulă. Deşi acestuia nu i se pare mare scofală faptul că unii medici şi asistente nu şi-au făcut la timp analizele medicale impuse, trebuie subliniat faptul că respectivele cadre medicale lucrează chiar în secţia de Neonatologie (specialitate medicală care se ocupă cu studiul nou-născutului sănătos, cu depistarea, diagnosticarea şi tratarea bolilor specifice acestei grupe de vârstă, precum şi cu îngrijirea şi protezarea pentru menţinerea în viaţă a nou-născutului prematur - n.r.). "E vorba de o parte a personalului, angajaţii din pavilionul D, unde avem cele două secţii de Obstetrică-Ginecologie şi secţia de Neonatologie", ne-a declarat Iugulescu. Acesta a explicat şi de unde a apărut această problemă, dând de înţeles că a existat o problemă de comunicare între persoana care răspundea de întreg personalul în ceea ce priveşte medicina muncii şi directorul medical al spitalului, iar o hârtie "s-a pierdut pe drum". După ce dr. Camelia Cotabiţă, medic specialist în medicina muncii la Spitalul Judeţean de Urgenţă, a intrat în concediu prenatal şi, ulterior, post-natal, atribuţiile sale au revenit unui alt medic, printr-un contract de prestări servicii. "S-a făcut o hârtie de către domnul doctor care era în locul dr. Cotabiţă. Am făcut chiar şi o anchetă să vedem cum de s-a ajuns în situaţia asta. Noi eram ferm convinşi că tot personalul spitalului are la zi acest control. Doctorul respectiv a făcut o hârtie prin care a cerut conducerii spitalului să finanţeze efectuarea acestor analize, deoarece tot ce înseamnă controlul personalului se face pe banii spitalului. Solicitarea a fost înaintată directorului medical al spitalului în vederea aprobării pentru efectuarea acestor analize. Domnul director a întors, ca să mă exprim aşa, solicitarea către domnul doctor cerând lămuriri, câte persoane au nevoie de aceste analize şi estimarea cheltuielilor. Nu s-a mai întors nicio foaie cu vreun răspuns. Între timp, a venit controlul şi a depistat această problemă. În urma situaţiei create, am chemat-o pe doamna doctor Cotabiţă la serviciu, am înştiinţat-o despre atribuţiile care îi revin şi va prelua această activitate de control al personalului. Ne-am asigurat că are toate competenţele necesare. În concluzie, a fost o hârtie oprită pe undeva. Avem termen de conformare, probabil că acum sunt şi făcute aceste analize. Am luat toate măsurile", ne-a declarat managerul SJU Brăila. Întrebat dacă va fi cineva tras la răspundere pentru situaţia creată, Iugulescu a răspuns că "domnul doctor (cel care a răspuns de întreg personalul cât timp dr. Camelia Cotabiţă, medicul specialist de medicina muncii s-a aflat în concediu post-natal - n.r.) va rămâne cu sarcinile pe care nu le poate face doamna doctor Cotabiţă. Eu zic că e o sancţiune şi faptul că se reduce contractul de prestări servicii".
Inspectorii DSP au identificat aceeaşi problemă şi la Spitalul Orăşenesc Făurei, unde personalul nu avea controlul medical periodic la zi. Reporterii "Obiectiv - Vocea Brăilei" nu au reuşit să ia un punct de vedere conducerii unităţii spitaliceşti, pentru că la numărul de telefon afişat pe site nu a răspuns nimeni.

Grup sanitar neigienizat, var degradat şi scorojit în băi

La Spitalul de Psihiatrie "Sfântul Pantelimon" din Brăila, lucrătorii din cadrul DSP au notat faptul că "serviciul de internare la Pavilionul 1 funcţionează în condiţii igienico-sanitare improprii", adică "grupurile sanitare sunt neigienizate, iar duşurile nefuncţionale. La Secţia de Psihiatrie cronici, varul de pe plafoanele băilor şi toaletelor este degradat şi scorojit", fără niciun alt comentariu în plus.
Managerul spitalului, dr. Florentin Crăciun, le-a declarat reporterilor noştri că realitatea este alta, iar inspectorii au exagerat în exprimare. "Cred că nu citiţi din acelaşi raport de control. Eu am o lucrare în curs de execuţie acolo la obiectivul care este trecut ca fiind în neregulă. O lucrare în curs de execuţie nu se poate face imediat. E o procedură de achiziţie în curs şi se va face, dar nu s-a putut termina până la data controlului. Este firesc, suntem un spital de psihiatrie, pacienţii noştri sunt mai deosebiţi. Anual, facem igienizări. Secţia de la cronici este reigienizată în zona respectivă. Sunt nişte grupuri sanitare unde trebuie să se facă o igienizare. Dar asta nu înseamnă că arată dezastruos. Repet, este o acţiune pe care noi o facem anual, iar în momentul respectiv nu se finalizase. Este o procedură, iar o achiziţie publică în sistemul sanitar nu se poate face aşa uşor, e o valoare mare", ne-a explicat dr. Crăciun.
De asemenea, acesta a afirmat că termenul stabilit de inspectorii DSP în care unitatea spitalicească trebuie să-şi remedieze neregulile identificate este insuficient. "Dacă nu e posibil să remediem această problemă în termenul stabilit de Direcţia Sanitară, noi suntem obligaţi să înştiinţăm Direcţia că vom face lucrarea, dar nu este posibil din cauza legislaţiei în termen de 30 de zile. Probabil că va dura cu o lună mai mult. Ce s-a putut face imediat, am făcut, ca de exemplu grupul sanitar de la internări. Dincolo (secţia de psihiatrie cronici - n.r.), fiind o lucrare de mare amploare, durează puţin mai mult toate formele legate de achiziţii", a adăugat managerul Spitalului de Psihiatrie din municipiu. Pentru a verifica spusele dr. Crăciun, reporterii au mers în teren şi au găsit câţiva muncitori care lucrau la grupul sanitar de la secţia internări. Pereţii emanau un miros de zugrăveală proaspătă, iar totul părea a fi recent înlocuit, inclusiv capacul vasului de toaletă. "N-are rost să comentez mai mult. Astea sunt marile plafoane crăpate din Spitalul de Psihiatrie. Un grup sanitar la medicul de gardă, cu duşul aferent", a adăugat managerul spitalului.
Pentru toate problemele identificate de inspectorii DSP în urma controalelor igienico-sanitare, unităţile spitaliceşti s-au ales cu avertisment şi au ca termen o lună ca să le remedieze. La Spitalul de Pneumoftiziologie şi Centrul integrat de medicină paliativă nu s-au constatat deficienţe igienico-sanitare.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro