Marea brinza de Braila | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Marea brinza de Braila

Primarul Aurel Simionescu a lansat, zilele trecute, ideea de rebranduire a Brailei, de a se realiza un "marketing administrativ", de a se reconstrui o noua imagine a orasului, cu care acesta sa fie promovat in tara si chiar in lume. Sa se creeze o noua marca Brailei, care sa schimbe in bine imaginea urbei si care sa atraga turisti. Primarul are chiar si citeva directii spre care s-ar putea indrepta noua imagine a municipiului, mai ales ca, dupa cum marturiseste chiar el, atunci cind se duce undeva, lumea care afla ca este din Braila il intreaba despre Dunare, Insula Mica, peste, camasi, ba chiar si despre brinza de Braila, chiar daca aceasta nu mai este pe piata.
In principiu, ideea unei rebranduiri a orasului nu e rea, insa logic este ca viitoarea imagine pe care primarul Simionescu vrea sa o promoveze in lume, legata de Braila, sa se bazeze, in primul rind, pe ceva real, care exista sau macar a existat. Pentru ca actualul renume al Brailei, legat de "tanti Elvira", cutitari sau Terente, desi nu prea ii convine primarului, este bazat pe fapte cit se poate de concrete: portul Braila a fost, in trecut, renumit pentru bordelurile sale, asa cum si acum orasul este cunoscut ca pepiniera pentru piata prostitutiei din toata Europa, cutitari au existat si in trecut, asa cum sint, mai multi ca niciodata, si in prezent, iar Terente a ramas celebru prin prisma celor 22 de centimetri (si nu e vorba de lungimea lamei cutitului sau).
Ideile expuse de primar ar putea fi folosite pentru schimbarea imaginii Brailei, daca s-ar baza si pe ceva concret. De exemplu, Dunarea si Insula Mica: ele exista, dar in afara de niste bacuri care te trec de pe un mal pe celalalt, nu vad ce s-ar mai putea spune in prezent despre acestea. Exista ceva amenajat pe undeva, exista macar vreo salupa care sa plimbe oamenii pe Dunare si prin Insula Mica? Nu! Desigur, s-ar putea face multa imagine pe tema asta, ceva de genul "Braila - a doua Delta", dar dupa ce chemi turistul aici, il pui sa se dea cu bacul si atit?
Peste: exista destui, mai ales la volanul unor masini luxoase si inoata in ape tulburi, intre Braila si Spania. Cit despre pestii din Dunare, exista ceva organizat in acest sens, ceva amenajat, unde oamenii sa poata merge la pescuit prin balta? Nu. Exista insa destui braconieri si cam atit.
Camasile: chestie legata de o activitate privata si in locul careia ar putea fi promovata, la fel de bine, orice alta activitate privata. Poate brinza de Braila sa ne schimbe in vreun fel imaginea, mai ales ca, dupa cum spunea chiar primarul, aceasta nici macar nu mai exista pe piata.
Nu ar fi mai normal ca, inainte de a schimba in bine imaginea Brailei in lume, sa se schimbe si ceva concret in oras? Evident ca orasul are o faima negativa, din moment ce e plin de interlopi, proxeneti si prostituate. In curind, Braila are sanse sa devina si "cel mai plin de ciini oras din tara" ori "cel mai plin de gropi oras", pentru ca, din nou, este vorba de lucruri concrete. Imaginea pozitiva apare aproape singura atunci cind lucrurile se schimba in bine. Numai ca, deocamdata, mie nu mi se pare ca am avea cu ce ne lauda. Iar ca sa amagim lumea ce frumos oras este Braila nu inseamna ca se face vreo mare brinza!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro