• este vorba despre Lucian Sabados, managerul Teatrului “Maria Filotti”, Daniela Mihovici, cel al Teatrului de Păpuşi, şi Emanoil Ciucaşu, managerul Casei de Cultură Brăila • consilierii municipali au stabilit, recent, comisia care le va evalua activitatea în perioada februarie - martie • la finalul analizei (raport de activitate plus interviu) cei trei manageri se vor alege cu câte o notă • orice notă sub 7 este considerată un rezultat nesatisfăcător
Consilierii municipali au aprobat, recent, regulamentul de organizare şi desfăşurare a evaluării anuale a managementului pentru Teatrul “Maria Filotti” (Lucian Sabados), Teatrul de Păpuşi (Daniela Mihovici) şi Casa de Cultură a Municipiului Brăila (Emanoil Ciucaşu). Totodată, membrii CLM au selectat şi componenţa comisiei care va face evaluarea, a celei de contestaţii, precum şi a secretariatului. Plecând de la ideea că din cele două comisii trebuie să facă parte şi un reprezentant al Consiliului Local, în şedinţa ordinară din luna ianuarie s-au făcut propuneri în acest sens şi s-a votat secret.
Astfel, pentru comisia de evaluare a managementului în cazul tuturor celor trei instituţii de cultură, a fost propus PSD-istul Sorin Boşneag care a primit 25 voturi “pentru” şi 1 “împotrivă”. Pe lângă acesta, din comisie va mai face parte: Ionica Chiriac director executiv al Direcţiei de Cultură, Învăţământ, Sport, Turism a Primăriei şi Nicoleta Brânzia - rectorul general al Liceul “Hariclea Darclee”.
Pentru comisia de soluţionare a contestaţiilor, a fost propus ca reprezentant al CLM, PSD-istul Adrian Goanţă, care a primit la fel ca Boşneag, tot 25 voturi “pentru” şi 1 “împotrivă”. Din această comisie mai fac parte Angelica Bratu - director executiv al Direcţiei Juridic Contencios APL şi Elisabeta Volcu - inspector şcolar arte la Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila.
Secretariatul comisiei, care are rolul de a organiza evaluarea, este alcătuit din reprezentanţi ai autorităţii: Vasilica Gurgu (director executiv, Direcţia Finanţelor Publice Locale), Marin Jercan (şef Serviciu Juridic Contencios), Adrian Lujanschi (şef Birou Resurse Umane), Andra Marinescu (inspector în cadrul Direcţiei Cultură, Învăţământ, Sport, Turism), Leonard Başturescu (inspector în cadrul Direcţiei Cultură, Învăţământ, Sport, Turism), şi Camelia Gabriela Martinov - (consilier primar).
Perioadele de analiză diferă în funcţie de manageri
Din regulamentul aprobat de către consilierii municipali aflăm că analiza managerilor instituţiilor vizate se va realiza în perioada februarie - martie 2018. Chiar şi aşa, trebuie punctat că evaluările vor viza intervale diferite, în funcţie de cât de des s-au făcut aceste verificări în trecut. În cazul managerului Teatrului “Maria Filotti” Brăila, analiza va viza perioada iulie - decembrie 2017, însă la Teatrul de Păpuşi perioada este decembrie 2016 - decembrie 2017, în timp ce la Casa de Cultură a Municipiului Brăila vorbim despre noiembrie 2016 - decembrie 2017. În toate cazurile, pe lângă verificarea rapoartelor de activitate va urma şi un interviu, iar rezultatul va fi un cumul al notelor obţinute. Concret, evaluarea managerilor se organizează în două etape: prima se referă strict la analiza raportului de activitate, iar a doua la susţinerea acestui raport de către manager în cadrul unui interviu desfăşurat la sediul autorităţii sau al instituţiei. De precizat că orice rezultat sub nota 7 este considerat nesatisfăcător, însă în cazul în care nu sunt de acord cu punctajul obţinut, managerii au 3 zile la dispoziţie să depună contestaţii.
Trebuie subliniat că, potrivit aceluiaşi proiect de hotărâre, membrii comisiei de evaluare, cei ai comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor precum şi cei ai secretariatului vor beneficia de o indemnizaţie în cuantum de 10% din indemnizaţia ordonatorului principal de credite (Primarul), precum şi de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă, după caz, plătite din bugetul autorităţii, pe baza unor contracte civile conform prevederilor Codului Civil.