• primarul spune că abia prin 2018 - 2019 se va produce minunea, în sensul că se vor monta în staţii afişaje electronice similare sistemului din metroul bucureştean • până atunci, municipalitatea mai vrea să cumpere alte 20 de autobuze de mică şi medie capacitate şi să înlocuiască vechile automate de bilete • brăilenii sunt în continuare nemulţumiţi de frecvenţa în staţii a mijloacelor de transport în comun
Deşi alte oraşe au aplicat cu succes metoda afişării în staţiile de autobuz a graficelor de circulaţie pentru toate traseele urbane, astfel încât călătorii să ştie cu precizie când vine în staţie următorul autobuz, brăilenii mai au de aşteptat cel puţin 2 ani. Dar va merita aşteptarea, dă asigurări primarul Marian Dragomir, spunând că vrea să implementeze direct un sistem electronic de afişaj în staţii, promis de altfel încă din campania electorală din iunie anul trecut. “După cum se cunoaşte, anul trecut au fost cumpărate 12 autobuze mici şi urmează achiziţia pentru alte 4, astfel încât să putem creşte frecvenţa pe liniile 16 şi 17. Vor mai fi cumpărate alte 16 autobuze de medie capacitate şi vor fi stabilite 20 de staţii noi. Abia în anul 2 sau 3 al mandatului meu vom ajunge în situaţia în care să putem implementa acel sistem electronic de afişaj în staţii astfel încât călătorii să ştie când vor sosi autobuzele”, a declarat ieri, în cadrul conferinţei săptămânale de presă, primarul Marian Dragomir, adăugând că, în perioada următoare, în municipiu vor fi înlocuite toate pancartele care semnalizează staţiile din reţeaua de transport urban de călători.
“Nu înţeleg de ce nu se afişează orele când trebuie să ajungă autobuzul în staţie”
Până atunci însă, brăilenii continuă să fie nemulţumiţi de calitatea serviciului de transport în comun, mai cu seamă privitor la frecvenţa în staţii a autobuzelor. Reclamaţiile curg necontenit pe adresa redacţiei:
“Am aşteptat aseară minute în şir, în frig, la Magazinul Dunărea, să vină autobuzul 4 spre Viziru. Au trecut 2 maşini spre Hipodrom, una spre Radu Negru, apoi a venit un 34, apoi un 17, dar autobuzul 4, pas să mai vină!”.
“Autobuzele vin în şir câte 2 sau 3, după care stai şi aştepţi ca prostul câte un sfert de oră sau mai mult să vină maşina care-ţi trebuie”.
“Pe zona Chercea, la orele de vârf, pe sensul spre Piaţa Mare, microbuzele pe linia 13 sunt arhipline, iar şoferii nici nu mai opresc în staţii să ia alţi călători. Aşa că lumea se duce fuga la strada Comuna din Paris poate prinde un 5, dar cei care au treabă în centru sunt obligaţi de la Piaţa Mare să o ia pe jos”.
“Dimineaţa când merg elevii la şcoală, la prânz când scapă de la ore şi după-amiaza când iese lumea de la serviciu e jale mare în autobuze: sunt supra-aglomerate. Când vin, ajung cu cârdul: ajung în staţie la Concordia, de exemplu, 4, 5, 3, 35 şi 16 toate spre Pistruiatu, dar nu vine nimic spre Radu Negru. Dacă le faci observaţie şoferilor tot ei se supără şi devin nervoşi, de parcă nu tot din banii noştri îşi iau salariile”.
“Nu înţeleg de ce nu se afişează domnule, ca în Galaţi sau Braşov ori Sibiu, orele când trebuie să ajungă autobuzul în staţie. Nimeni nu-i absurd, se mai întârzie un minut, hai maxim 2, dar sunt tabele cu ore, iar călătorul verifică şi ştie că mai are de aşteptat 5 minute ori 10 minute până la următoarea maşină pe linia unde are nevoie. Are un orizont de aşteptare, nu stă aşa ... ca prostul în staţie”.
Căprariu: “Şoferii Braicar, ca ciobanii pe tarla”
De altfel, în cea mai recentă şedinţă a Consiliului Municipal problema transportului în comun a fost ridicată la primul proiect de pe ordinea de zi, în care se dezbătea propunerea de actualizare a tarifelor practicate de operatorul public de transport, SC “Braicar” SA.
“Am semnalat în trecut problema curăţeniei în mijloacele de transport şi înţeleg că s-a mai rezolvat, dar am primit semnale cu privire la faptul că unii dintre şoferi se comportă ca ciobanii pe tarla şi e ceva de genul că dacă nu-ţi convine, mergi şi ia taxiul. De asemenea, nu este afişaj în staţii, să ştie omul când vine autobuzul, iar în unele mijloace de transport este căldură, iar în altele este la latitudinea şoferului dacă dă căldură sau dacă face economie. Un transport civilizat nu înseamnă numai mijloace moderne, înseamnă şi o atitudine civilizată”, a punctat consilierul independent Lucian Căprariu.
În replică, primarul Marian Dragomir a explicat că a avut pe finalul anului trecut o discuţie cu şoferii companiei “Braicar”, ocazie cu care le-a atras atenţia, printre altele, şi asupra comportamentului, punctând că oricând este nevoie se poate relua acest demers. De asemenea, a îndemnat consilierii să se adreseze direct şefilor de companii şi instituţii din subordinea municipalităţii cu problemele care le sunt semnalate cu precizarea că ar trebui identificate cazurile şi persoanele la care se face referire în reclamaţii.