Magazinele, obligate să afișeze la reduceri cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Magazinele, obligate să afișeze la reduceri cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă

* magazinele vor fi obligate, prin lege, să afișeze la reducerile de preț care a fost cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, conform unui proiect de Hotărâre propus de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cu scopul de a oferi clienților o armă împotriva ofertelor înșelătoare, și lansat în consultare publică

 

Potrivit unui comunicat al ANPC, prezenta reglementare propusă de instituție trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 și ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022, relatează Agerpres.

Proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Conform ANPC, orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice clar prețul aplicat anterior de comerciant (prețul anterior).

"Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea", se menționează în comunicat.

Proiectul guvernamental prevede introducerea în lege a următorului articol: "Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț; În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț; În cazul în care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii de preț; dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț".

ANPC are în transparență decizională proiectul de Lege privind o mai bună asigurare a respectării prevederilor legale în materie de protecție a consumatorilor și de modernizare a acestor norme, cât și hotărârea privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro