Lucrările la proiectul de modernizare a Bulevardului Dorobanţilor ar putea începe din această lună numai dacă vor permite condiţiile meteo, a anunţat edilul-şef Aurel Simionescu. Acesta a explicat că, la acest moment, implementarea proiectului este la stadiul de organizare de şantier. "Chiar dacă parcurgem o perioadă de încălzire, prognoza pentru sfârşitul acestei luni nu este una favorabilă începerii lucrărilor. De aceea, la acest moment, echipa de constructori este la faza de organizare de şantier, adică se fac toate pregătirile până la începerea efectivă a lucrărilor. O reevaluare a situaţiei va avea loc undeva la mijlocul acestei luni când, în funcţie de prognoza meteo, vom lua o decizie, adică dacă începem lucrările în această lună", ne-a declarat sursa citată.
De precizat că, în conformitate cu proiectul de investiţii legat de Bulevardul Dorobanţilor, lucrările avute în vedere constă în modernizarea sistemului rutier, a căii de rulare a tramvaielor precum şi a canalului colector de sub bulevard, pe întreaga lungime a acestuia. Concret, obiectivele specifice ale proiectului sunt modernizarea căii rutiere Dorobanţi în lungime de 4,7 km, compusă din patru benzi, câte două benzi pe fiecare sens, în lăţime de 7 m, modernizarea celor două căi de rulare a tramvaiului în lungime de 4 km, consolidarea canalului colector Ghermani, situat în corpul căii Dorobanţilor, reabilitarea a 4,7 km de trotuare şi pe aceeaşi lungime a reţelelor de apă, de termoficare, electrică, plus refacerea a 5.000 mp mediu ambiant.
De altfel, cu puţin timp în urmă, Aurel Simionescu puncta că, în principiu, au fost identificate soluţii concrete pentru a fi evitate crearea unor sincope în furnizarea serviciilor de utilitate publică în zonele unde se vor derula lucrările de modernizare: "Avem în vedere varianta în care să se înceapă lucrările pe porţiunile de bulevard unde nu este pozată în subsol reţeaua canalului colector. Astfel ar putea fi demarate lucrările, de exemplu, pe tronsoanele cuprinse între intersecţia cu Calea Galaţi spre fostul Abator, la ieşirea din oraş spre Galaţi, precum şi cea curpinsă între Bariera Călăraşilor şi Trecerea Bac. Cât timp se vor derula lucrările pe aceste porţiuni, însemnând schimbat reţele de apă-canal şi toate celelalte lucrări prevăzute, se va putea intra în canalul colector şi să încercăm să facem porţiunea de canal de la strada Galaţi până la pod la Apollo, ca să lăsăm circulaţia tramvaielor liberă peste pod spre Chercea, iar cea mai mare porţiune din Dorobanţi să rămână în funcţiune".
Reamintim că, la finele anului trecut, Curtea de Apel Galaţi a stabilit grupul de firme care şi-a adjudecat contractul de lucrări privind modernizarea Bulevardului Dorobanţilor: asocierea "Tancrad", "Euro Construct", "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft". Pentru realizarea acestui proiect se vor cheltui 99,9 milioane de lei fără TVA, cea mai mare parte provenind din fonduri europene nerambursabile.