Mergi la conţinutul principal

Lucrările la Dorobanţi încep de la ambele capete

Constructorii care au câştigat contractul pentru modernizarea Bulevardului Dorobanţilor au avut primele discuţii cu furnizorii locali de utilităţi pentru a stabili modalităţile prin care lucrările să nu afecteze buna desfăşurare a serviciilor de utilitate publică. Probleme mai delicate ridică în special transportul de călători pe linia de tramvai, ce se întinde pe aproape toată lungimea bulevardului, precum şi în ceea ce priveşte canalul colector. Aşa cum a explicat edilul- şef, Aurel Simionescu, una dintre ideile care s-a conturat la primele întâlniri de acest gen este aceea ca lucrările să înceapă pe porţiunile de bulevard unde nu este pozată în subsol reţeaua canalului colector. "Astfel ar putea fi demarate lucrările, de exemplu, pe tronsoanele cuprinse între intersecţia cu Calea Galaţi spre fostul Abator, la ieşirea din oraş spre Galaţi, precum şi cea cuprinsă între Bariera Călăraşilor şi Trecerea Bac Stânca. Cât timp se vor derula lucrările pe aceste porţiuni, însemnând schimbat reţele de apă-canal şi toate celelalte lucrări prevăzute, se va putea intra în canalul colector şi să încercăm să facem porţiunea de canal de la Strada Galaţi până la pod la Apollo, ca să lăsăm circulaţia tramvaielor liberă peste pod spre Chercea, iar cea mai mare porţiune din Dorobanţi să rămână în funcţiune", a punctat sursa citată. De asemenea, Simionescu a adăugat că se caută soluţii menite să nu afecteze situaţia economico-financiară şi aşa destul de delicată a SC "Braicar", firma locală de transport în comun de călători, aflată în subordinea municipalităţii. "Încercăm ca implementarea acestui proiect să nu genereze societăţii «Braicar» costuri suplimentare la venituri şi aşa mici. Dar, în principiu, se pot face manevre de aşa natură încât să poată trece tramvaiul de pe o linie pe alta, iar pe o anumită porţiune să se meargă pe un singur fir, după care să se revină la circulaţia pe ambele sensuri", a spus primarul oraşului. În plus, acesta a mai adăugat că probleme legate de transportul cu tramvaiul în oraş vor fi generate suplimentar şi de faptul că alte două străzi din municipiu, pe unde circulă tramvaiul, sunt prinse în proiecte asemănătoare celui vizând Dorobanţiul. "Este vorba despre Calea Galaţi şi Calea Călăraşilor, care vor intra şi ele într-un proces de modernizare şi avem aici în vedere intersecţia lor cu Bulevardul Dorobanţilor, în zona Barieră şi apoi la trecerea peste pod înspre cartierul Brăiliţa. Am cerut să se pună la punct o strategie în acest sens pentru a nu bloca integral circulaţia tramvaielor în oraş", a încheiat Aurel Simionescu.

Nota de plată: 99,9 milioane lei plus TVA

Contractul de lucrări în cazul Bulevardului Dorobanţilor constă în modernizarea sistemului rutier, a căii de rulare a tramvaielor precum şi a canalului colector de sub bulevard, pe întreaga lungime a acestuia. Concret, obiectivele specifice ale proiectului sunt modernizarea căii rutiere Dorobanţilor în lungime de 4,7 km, compusă din 4 benzi, câte două benzi pe fiecare sens, în lăţime de 7 m, modernizarea celor două căi de rulare a tramvaiului în lungime de 4 km, consolidarea canalului colector Ghermani situat în corpul Căii Dorobanţilor, reabilitarea a 4,7 km de trotuare şi pe aceeaşi lungime a reţelei de apă, de termoficare, electrică, plus refacerea a 5.000 mp mediu ambiant.

Reamintim că la finele anului trecut, foarte aproape de Crăciun, Curtea de Apel Galaţi a decis că adjudecatarul licitaţiei privind atribuirea contractului de lucrări privind modernizarea Bulevardului Dorobanţilor este asocierea "Tancrad", "Euro Construct", "Max Boegl" şi "Swietelsky Baugesellschaft". După pronunţarea instanţei, municipalitatea şi-a manifestat speranţa că lucrările vor putea fi demarate, dacă vremea va permite, încă din luna februarie. Pentru realizarea acestui proiect se vor cheltui 99,9 milioane de lei fără TVA, cea mai mare parte provenind din fonduri europene nerambursabile. Câştigătorii au oferit o perioadă de garanţie de 10 ani pentru lucrările din proiect.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro