• și la examenul de Bacalaureat de anul acesta contestațiile s-au dovedit a fi o loterie, unii candidați primind o notă mai mare după recorectare, în timp ce alții s-au ”trezit” cu un punctaj mai scăzut • diferențele între nota inițială și cea finală sunt de până în 2 puncte
”Pentru unii mumă, pentru alții ciumă”. Cam așa putem spune că a fost soluționarea contestațiilor la examenul de Bacalaureat de anul acesta. În Brăila, peste 600 absolvenți au cerut ca lucrările lor să fie din nou evaluate, iar în timp ce unii au primit o notă mai mare după recorectare, alții au fost și mai drastic depunctați.
Anul acesta corectarea s-a făcut digitalizat, iar în județul Brăila nu s-au mai înregistrat diferențe uriașe între nota inițială și cea finală, după cum reiese din analiza rezultatelor publicate pe bacalaureat.edu.ro. Cu toate acestea, sunt și situații în care diferența este de 1,5 puncte și se duce chiar spre 2 puncte. De menționat că la Evaluarea Națională, după soluționarea contestațiilor, diferențele au fost sub un punct.
Revenind la BAC, majoritatea contestațiilor au fost depuse de candidații cu note mici, care mai aveau nevoie de câteva sutimi un punct pentru a promova. Iar unii au avut un noroc chior, după cum veți afla în cele ce urmează.
De la 7,70 la 9,40
Este exemplul unui candidat de la Colegiul Național ”Nicolae Iorga”, care înainte a primit nota 7,70 la proba scrisă de Limba și literatura română. După contestații, surpriză! Nota acestuia a crescut la 9,40. Tot la română și tot la ”Iorga”, nota unui candidat a crescut de la 6,95 la 8,30. Un alt exemplu este al unui candidat de la ”Murgoci”, care a făcut o lucrare aproape perfectă. Inițial acesta avea nota 8,85 la română, iar după contestații a crescut la 9,70. Poate cel mai șocat atunci când a văzut rezultatele inițiale a fost un candidat de la Liceul Teoretic ”Mihai Sebastian”, care a primit nota 4.65 la limba română, notă prin care ”pica” BAC-ul. După contestații nota lui a crescut la 5.85, fiind astfel declarat promovat.
Sunt însă și situații în care candidații au fost drastic depunctați. Este cazul unui absolvent de la Liceul Teoretic ”C. Angelescu” Ianca, care a depus contestație la română, iar nota lui a scăzut de la 9.00 la 7,95. Un alt candidat, de la Liceul ”Nicolae Titulescu” Însurăței avea inițial nota 5 la română, iar după contestații are 3,85.
Diferențe sunt și la alte materii, cum ar fi istoria. Este cazul unui absolvent al Liceului de Arte, care avea inițial nota 7,70, iar după contestații a primit 9,05.
Și-au jucat șansa și au tras lozul câștigător!
Și în acest an au fost situații în care unii absolvenți erau promovați la două materii, dar le mai trebuiau câteva sutimi la a treia probă ca să poată promova ”examenul maturității”. Așa că și-au jucat șansa! Poate fi și cazul unui candidat de la Liceul Teoretic ”G. Vâslan” Făurei, care avea 7,70 la română, 7,85 la biologie și 4,90 la mate. A depus contestație la matematică, a primit 5,30 la mate și a promovat cu media 6,90.
Un alt exemplu este al unui candidat de la LPS care avea 4,75 la română, 5,45 la istorie și 7,35 la geografie. A depus contestație la toate și la română a primit 5,15, la istorie 6,15, iar la geografie i-a scăzut la 6,90. A trecut ”la mustață”, promovând cu media 6,06.
Poate cel mai norocos este însă un candidat de la Liceul Tehnologic ”Nicolae Oncescu” Ianca. Acesta a luat nota 6,90 la română, 5,15 la mate și 5,85 la geografie. A depus contestație la matematică și a primit 5,25, fix cât avea nevoie ca să îi iasă media 6.
Au depus contestație și au luat 10
La examenul de Bacalaureat de anul acesta au fost și situații în care absolvenții brăileni cu note foarte mari, de 9,70 și peste, au avut curajul să depună contestații, știind că au făcut o lucrare de 10. Spre exemplu, la logică, un absolvent de la ”Murgoci” ce a fost notat inițial cu 9,85 a primit 10 după recorectare. La chimie, un alt absolvent de la ”Murgoci” ce avea 9,90 a primit 10. La română, tot la ”Murgoci”, un candidat a primit 10 după contestații, deși inițial i s-a pus nota 9, deci în acest caz vorbim de o diferență de un punct.