Mergi la conţinutul principal

Locatari lăsați fără apă la robinet din cauza unor datorii care nu le aparțin

* tot mai mulți brăileni din cartierul Viziru se plâng, în ultima vreme, din cauza presiunilor la care sunt supuși din partea Companiei de Utilități Publice Dunărea Brăila * ieri, de exemplu, mai mulți locatari ai blocurilor B14, 15 și 22 de pe strada Vasile Lupu au sesizat jurnaliștilor că de trei zile nu au apă la robinet, chiar dacă ei sunt cu plata utilităților la zi, în timp ce alții de la etajele inferioare, au apă însă doar cu țârâita * de vină ar fi, pe de o parte, administratorii care au delapidat fondurile de la asociații, și, pe de altă parte, rău-platnicii

 

Peste 100 de familii din cartierul Viziru primesc apă cu țârâita de câteva zile, iar unii care locuiesc la etajele superioare nu mai au apă deloc. Totul din cauza datoriilor uriașe acumulate de-a lungul timpului, calculate, începând din 2018, la peste 120.000 de lei. Compania de Utilități Publice (CUP) „Dunărea” Brăila a redus presiunea la apă, pentru a forța mâna locatarilor de aici să achite din datorii. Este vorba despre trei blocuri, respectiv B14, B15 și B22 de pe strada Vasile Lupu, ale căror facturi ar fi fost încasate, vreme de 33 de ani, de un administrator mai puțin cinstit, după cum acuză unii locatari. Alții, în schimb, se plâng de vecini rău-platnici, cu datorii la întreținere de zeci de mii de lei, în timp ce majoritatea arată cu degetul spre CUP Dunărea, pentru că le încalcă drepturile. ”Noi avem o datorie din 2018 de vreun miliard și două sute, bani vechi. În 2019 ne-a redus presiunea la apă, dar după ce ne-am luat un angajament că plătim, timp de 2 ani, să punem câte 50 de lei de familie, să acoperim paguba, s-a rezolvat problema. Oamenii au pus vreo 7 luni bani, după care n-a mai dat nimeni niciun ban. CUP Dunărea a așteptat cât a așteptat, și pe urmă ne-a oprit iar apa. Ei au pus un dispozitiv de au redus presiunea și cred că pe la etajele 3, 4 ori curge prea încet, ori deloc. Dar cei de la parter, etajul 1, 2 au apă, dar mai redusă. Sunt câțiva rău-platnici, care au vreo 300 milioane, în total. Și noi avem partea noastră de vină că stăm cu același administrator de 33 de ani, ne-a furat ăla... Am fost indolenți, am dormit, plus că o parte sunt și rău-platnici”, ne-a povestit un proprietar, sub protecția anonimatului. Dacă unii au apă, dar cu presiune redusă, alți locatari din Viziru se plâng că la robinetul lor nu curge nimic, de trei zile. Cu facturile la zi, oamenii se simt nedreptățiți și acuză compania de apă pentru că le încalcă drepturile. ”Ne chinuim de vreun an de zile. Am înțeles că administratorul nostru a băgat mâna mai mult și nu ne-a plătit datoria la apă. Acum nu vreau să spun mai multe, că nu știu care e adevărul de fapt. Este și un apartament pe care l-a vândut banca și mai sunt încă vreo două cu datorii mari, dar noi ce vină avem? Auzisem că s-au delapidat un miliard, un miliard și vreo două, trei sute de milioane de lei vechi. Noi nu avem apă de marți, deloc!... Tataia e operat recent și ne descurcăm greu fără apă. Nu trebuia să oprească apa. Am ajuns să mergem pe la prieteni să cerem apă cu damigeana și urc, zilnic, trei etaje cu apa în spate. Eu sunt la zi cu banii. Vă arăt chitanțele. Eu nu sunt obligat să plătesc datoria nimănui!”, ne-a transmis un alt locatar al blocurilor din Viziru, care ne-a primit și în apartament, să ne convingem că nu îi curge apa.

Blocurile din Viziru, fără apă și săptămâna trecută

Din păcate, în Brăila, ies frecvent la iveală tot mai multe cazuri de delapidare a fondurilor asociațiilor, iar mulți brăileni de bună credință au de suferit din cauze pentru care nu se fac vinovați. Un caz similar a fost sesizat jurnaliștilor săptămâna trecută, culmea, tot în cartierul Viziru. Atunci a fost vorba despre blocul I3, din Calea Călărașilor nr. 33, care numără în jur de 80 de apartamente. Oamenii s-au plâns, din nou, pentru că li s-a cerut să plătească datoriile fostei administrații care a delapidat fondurile asociației de proprietari. Astfel, acestora li s-a recomandat să plătească câte 1.500 de lei de familie, pentru a se recupera un prejudiciu provocat de altcineva. Mai mult, acestora li s-a părut suspect că reprezentanții CUP Dunărea au încercat să-i convingă, în repetate rânduri, de necesitatea unui racord separat la rețeaua de apă, așa cum este la gaz de exemplu. Servicii pe care ar urma să le asigure, societăți agreate tot de CUP Dunărea, după cum spun unii brăileni.

Silviu Mangiurea, directorul CUP Dunărea Brăila, nu a fost ieri de găsit,  pentru a oferi un punct de vedere. Vom reveni.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro