* degradarea căii de rulare e o problemă ce persistă de ani de zile, iar autorităţile par incapabile să găseasă o soluţie definitivă * de-a lungul timpului au fost făcute doar reparaţii de mântuială care n-au rezistat în timp
Repararea corespunzătoare a liniilor de tramvai de la intersecţia bulevardului Independenţei cu strada Şcolilor pare o problemă imposibil de rezolvat pentru autorităţile brăilene. Situaţia persistă de ani de zile, iar cârpelile repetate făcute de-a lungul timpului n-au ajutat cu nimic. Din contră, spărturile din asfaltul de lângă linii s-au accentuat continuu, aşa încât barele metalice, sudate în mai multe locuri, au ieşit din lăcaşul lor şi s-au transformat în veritabile obstacole pentru roţile autovehiculelor. Nu că s-ar răsturna maşinile, însă cu siguranţă cauciucurile au de suferit când trec peste şinele de fier ieşite în afară.
În cadrul şedinţei Consiliului Local Municipal din urmă cu câteva zile, consilierul PNL Adrian Tabarac a atras atenţia asupra acestei probleme, afirmând că, din informaţiile pe care le are, în ultima vreme “s-au tăiat multe cauciucuri în acea intersecţie”. Tabarac a solicitat o intervenţie de urgenţă din partea Direcţiei Tehnice a Primăriei, însă directorul acestei instituţii, Marius Termegan, i-a replicat politicos că nu poate face nimic, deoarece este vorba despre calea de rulare a tramvaiului, astfel că problema este strict în “ograda” “Braicar”-ului.
Atenţia s-a mutat aşadar către directorul “Braicar”, Cornel Săndulescu, prezent şi el la şedinţa CLM. Deloc surprins, acesta a transmis, sec: “O să mai punem nişte asfalt...”.
Petece de asfalt s-au tot pus acolo, însă reparaţiile s-au dovedit a fi de mântuială, cu o rezistenţă foarte scăzută în timp. Problema se va rezolva definitiv doar printr-o reparaţie capitală, însă este puţin probabil ca aceasta să fie pusă în operă prea curând. După cum se ştie, Primăria se laudă cu faptul că va demara, cel mai probabil anul viitor, o amplă investiţie de reabilitare şi modernizare a bulevardului Independenţei, acel proiect urmând să pună la punct liniile de tramvai pe toată lungimea respectivei artere rutiere.