Likefunding: Cum să faci bani cu butonul LIKE de pe Facebook | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Likefunding: Cum să faci bani cu butonul LIKE de pe Facebook

Crowdfundingul este o tehnică de finanţare a proiectelor media, folosind resurse online, precum forumuri sau platforme de socializare. Plecând de la acest concept, de a apela la comunitate ca la un potenţial finanţator, o firmă din Hong Kong a avut ideea de a se folosi de celebrul buton "Like" de pe Facebook.
Astfel, compania respectivă a găsit o modalitate de a valorifica "like-urile" de pe Facebook, acestea devenind un mijloc de a obţine donaţii pentru anumite cauze umanitare. Totodată, companiile care donează bani pot beneficia de pe urma reacţiilor pozitive apărute, informează CNN, preluat de Mediafax.
Cofondatoarea companiei, Kelly Yim, şi-a părăsit locul de muncă dintr-o bancă pentru a crea Likefunding.me, un sistem de pe urma căruia pot profita operele de caritate, proiectele creative, dar şi companiile care donează.
"Vrem să-i mobilizăm pe oameni să împărtăşească poveşti interesante despre proiecte creative care sunt sponsorizate de anumite companii. Prin această metodă putem genera o expunere media care poate fi măsurabilă de către companii. Ştim că anumite proiecte au capacitatea de a deveni virale. Vrem să creăm un sistem care le permite oamenilor să facă bani din această expunere media", a declarat Kelly Yim, care a explicat că logo-urile companiilor sunt transmise mai departe ori de câte ori proiectul respectiv primeşte un like sau un share.
Pentru un astfel de serviciu, companiile pot plăti între 1.500 sau 2.000 de dolari, în timp ce utilizatorii de pe Internet au la dispoziţie un meniu de proiecte, pentru care pot da "like". Fiecare "like" poate aduce aproximativ 20 de cenţi şi duce mai departe logo-ul sponsorului.
Compania se bucură deja de succes, ţinând cont de faptul că a fost creată doar de şase luni, iar pe Internet a fost lansată în luna august.
Un proiect de succes îl reprezintă un director de şcoală din Hong Kong, care a renunţat la slujbă şi a creat o organizaţie de caritate prin care oferă tutoriale pentru copiii fără posibilităţi materiale.
"În numai câteva ore, a generat 5.000 de like-uri şi 8.000 de share-uri. Rezultatele au fost impresionante, pentru că expunerea de care a beneficiat proiectul respectiv a fost cu mult mai mare decât dacă se făcea publicitate în presa locală", a explicat Kelly Yim.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro