Serviciul de transport public local de călători din subordinea Primăriei Brăila organizează, luna viitoare, licitaţia pentru desemnarea operatorilor care vor deservi traseele 34 şi 35, primul asigurând legătura între Parcul ZOO, Gara CFR şi Centru, iar al doilea între cartierele Chercea, Radu Negru şi Viziru.
Potrivit anunţului postat în SEAP (serviciul electronic de achiziţii publice) este vorba despre un contract de delegare a gestiunii pe o perioadă de aproape 2 ani, mai precis până în martie 2018, iar preţul de pornire este de 1,2 lei/cursă/zi, însemnând valoarea redevenţei cuvenită municipalităţii. Firmelor interesate li se solicită constituirea unei garanţii de participare, iar atribuirea gestiunii delegate pentru cele două trasee se va face după metoda licitaţie deschisă.
Pentru cei interesaţi, caietul de sarcini plus documentaţia aferentă procedurii costă 150 de lei şi pot fi achiziţionate de la serviciul de transport al Primăriei.
Termenul limită de depunere a ofertelor expiră joi, 14 iulie, ora 10.00, iar o oră mai târziu, vor fi deschise plicurile cu oferte.
Aşa cum a fost aprobat, cu o lungime de 21 km, traseul secundar 34 are capăt de linie Grădina ZOO şi circulă pe Calea Călăraşilor până la Strada Chişinău pe unde intră în cartierul Radu Negru, pentru a ieşi apoi în Barieră, şi circulă mai departe spre Piaţa Concordia, apoi Piaţa Halelor pentru a ajunge la Gară şi, mai departe, la Autogară, unde este capătul de linie. La întoarcere, traseul se modifică în sensul că de la Gară, la intersecţia cu strada Griviţa, maşinile virează stânga spre Calea Galaţi, Bloc Turn, strada Carantinei, Liceul Mihail Sebastian, Grădina Publică, Piaţa Traian, Piaţa Concordia şi apoi spre Radu Negru, către capăt de linie Grădina ZOO.
În cazul traseului secundar 35, acesta are o lungime de 22 km şi are capăt de linie Soroli Cola. Microbuzele traversează cartierul Chercea pentru a ieşi pe şoseaua Rm. Sărat în dreptul Şcolii speciale, apoi se îndreaptă spre Liceul Agricol de unde se întorc spre Piaţa Halelor, strada Roşiori, Barieră, Şantierul Naval, cartier Călăraşi IV, zona Pistruiatul, strada Chişinău, cartier Radu Negru, şoseaua Buzăului, din nou Bariera Călăraşilor, Piaţa Concordia, Piaţa Halelor, Selgros, cartier Chercea şi înapoi la Soroli Cola.
Reamintim că în cursul lunii aprilie operatorii de transport în regim maxi-taxi, "Minibus 2002", pentru traseul 35, şi "Mantrans", pentru traseul 34, au notificat municipalitatea cu privire la renunţarea la contract şi ieşirea din traseu, având însă obligaţia de a continua prestarea serviciului pentru următoarele 90 de zile, răstimp în care autoritatea locală să organzieze licitaţie pentru desemnarea unor noi operatori de transport. Decizia de a renunţa la trasee are legătură directă cu o regulă asumată de către operatorii maxi-taxi prin contractul cu Primăria Brăila, privind concesiunea traseelor secundare, şi care spune că nu pot fi folosite în circulaţie maşini mai vechi de 10 ani, context în care maşinile cu an de fabricaţie dinainte de 2006 ar trebui retrase din trasee.