* consilierul municipal PNL Brăila Florin Gheorghiță a criticat, recent, modul în care societatea ”Braicar” își face treaba * acesta a profitat de moment la ședința ordinară a CLM Brăila de la finele lunii septembrie, când a fost aprobată o rectificare a bugetului de venituri și cheltuieli al ”Braicar” și s-a plâns de faptul că operatorul de transport nu se ridică la nivelul așteptărilor sale
Operatorul de transport în comun SC Braicar SA Brăila a primit critici în cadrul unei ședințe recente a Consiliului Local Municipal (CLM). Mai precis, la ședința ordinară a CLM de la finele lunii trecute, la mapa consilierilor s-a aflat un proiect privind o rectificarea a bugetului de venituri și cheltuieli al ”Braicar” pe anul 2022, moment de care liberalul Florin Gheorghiță a ales să profite pentru a-și expune nemulțumirile. Consilierul PNL a deviat puțin de la subiectul proiectului pentru a sublinia că nu este deloc mulțumit de serviciile oferite în prezent de ”Braicar”, în special având în vedere că societatea este una cu un buget de peste 50 milioane lei. Acesta a sugerat prezentarea unui plan de management privind evoluția viitoare a societății și servicii cât mai bune pentru brăileni.
„Domnule primar, stimați colegi, avem pe ordinea de zi un proiect ce vizează societatea «Braicar» SA. Și în trecut am avut discuții pe această temă. Vorbim de o societate care gestionează transportul de călători pe raza Municipiului Brăila. Transport de călători care, vedem și noi, din păcate nu este funcțional. Avem un Plan de Mobilitate Urbană al municipiului. Nu este pus în aplicare. În afară de acele inițiative de a achiziționa mijloace de transport ecologice, autobuze și tramvaie, nu prea vedem... E o companie cu un buget de peste 50 milioane lei și mi-ar fi plăcut și îmi doresc în continuare să văd pe ordinea de zi un plan de optimizare. Un plan de management care să ne propună măsuri ce își doresc să îmbunătățească transportul în comun în Brăila. Hai să ne uităm pe acel Plan de Mobilitate. Poate că este nevoie să scurtăm liniile de transport în comun. Să analizăm fluxul de călători. De unde urcă cei mai mulți, unde coboară? Poate că e nevoie să instituim un bilet de transport unic cu o durată în timp, așa cum alte orașe, alte capitale și nu numai, alte orașe au adoptat un transport civilizat”, a declarat Gheorghiță în plen.
Acesta a precizat că și-ar dori servicii mai bune din partea operatorului de transport public în comun, astfel încât să nu mai fie nevoit să se deplaseze mereu cu mașina proprie.
”Da, au loc pe buget anumite mișcări dintr-o parte în alta, dar totuși, esența este că avem o societate care operează transportul în comun și nu vine în fața noastră, a cetățenilor, cu măsuri de optimizare. Ne dorim. Eu personal îmi doresc să nu mai fiu nevoit să iau un autoturism pentru a ajunge din punctul A în punctul B și să folosesc transportul în comun”, a mai adăugat liberalul, fără însă a primi vreun răspuns de la prezidiu.
Proiectul legat de rectificarea bugetară a venit la inițiativa consilierilor municipali ai PSD Brăila, Valentin Pătârlăgeanu și Daniel Tudose, membri în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) la ”Braicar”. Potrivit raportului acestui proiect, bugetul de venituri și cheltuieli al „Braicar” pe 2022 a fost aprobat inițial în luna martie. Societatea a solicitat această rectificare mai precis, o diminuare a veniturilor totale cu 1.501.000 lei, ca urmare a diminuării veniturilor din exploatare cu această sumă. La fel și în cazul cheltuielilor, dar cu 846.000 lei. Astfel, bugetul de venituri și cheltuieli al societății a ajuns la nivelul de 53.546.000 lei (de la 55.047.000 lei) la capitolul Venituri și 52.849.000 lei (de la 53.696.000 lei) la Cheltuieli, înregistrând un profit brut al exercițiului financiar 2022 de 696.000 lei, după cum se mai subliniază în raport.
Proiectul a fost aprobat cu unanimitate de voturi.