Recenta decizie a consilierilor locali pe marginea subiectului fierbinte "B-dul Dorobanţilor", a stârnit reacţii dure din tabăra liberală, convinsă de eşecul iminent al proiectului. Mai precis, la cea mai recentă şedinţă a Consiliului Local Municipal, din 29 martie, s-a decis încadrarea preventivă a proiectului în discuţie în lista "întârziaţilor" acceptaţi de UE, astfel încât să nu se piardă integral finanţarea nerambursabilă de care a beneficat investiţia de la Brăila.
Petrică Popa, membru al Comitetului Local Executiv al PNL Brăila, susţine într-un comunicat de presă că, în final, Primăria va pierde finanţarea europeană pentru investiţia de la bulevard, ceea ce înseamnă că întreg efortul investiţional va fi în sarcina bugetului local, adică a tuturor brăilenilor. "Lucrările la Bulevardul Dorobanţi, realizate din fonduri europene, trebuia finalizate până la 31 decembrie 2015, în caz contrar, Primăria Brăila urma să returneze Uniunii Europene toţi banii alocaţi. Cum lucrările nu au fost finalizate, s-a obţinut o nouă derogare, până la 1 iulie 2016. Se pare că nici acest termen nu este suficient, aşa că primarul Aurel Simionescu încearcă acum să prindă ultima şansă, aceea de a introduce proiectul pe o listă, aş numi-o a «ruşinii», care să prelungească termenul de execuţie până la finalul acestui an. Un lung şir de licitaţii dubioase, amânări, penalităţi de milioane de euro, lucruri cercetate acum de procurori (cu referire la cercetările în curs ale Direcţiei Naţionale Anticorupţie pe subiectul Bulevardul Dorobanţilor - n.r.), au făcut ca situaţia de pe Dorobanţi să arate în acest fel. (...) Dacă acuzele procurorilor se vor dovedi reale, întreaga comunitate brăileană va fi sancţionată prin obligarea de a returna întreaga sumă de 20 de milioane de euro către Uniunea Europeană. Practic, fiecare brăilean va suporta din buzunarul său, incompetenţa administraţiei PSD", spune Petrică Popa. De asemenea, el a motivat votul consilierilor PNL de la şedinţa CLM din 29 martie, pe subiectul Dorobanţi, spunând că au acceptat amânarea termenului final la acest proiect "din respect faţă de brăileni, care au nevoie de infrastructură de calitate, dar şi pentru banii publici".
Reamintim că reabilitarea Dorobanţilor ar fi trebuit să înceapă în 2009 şi să se întindă pe durata a doi ani. Cum însă licitaţiile s-au tot contestat şi para-contestat, desemnarea firmelor câstigătoare s-a făcut abia în decembrie 2010, iar lucrările au început efectiv în primăvara anului 2011, urmând a fi încheiate până la sfârşitul lui 2013.