PNL-iştii brăileni susţin că cea mai mare problemă legată de transportul public de persoane în oraşul nostru este reprezentată de lipsa unei strategii administrative. Mai exact, fostul viceprimar Alexandru Dănăilă a comentat, recent, situaţia datoriilor acumulate de unii dintre operatorii privaţi şi a susţinut că vina aparţine PSD-iştilor, care nu au gestionat la timp situaţia, în ciuda avertismentelor lansate de liberali. "PNL în întreg mandatul trecut, când eu am fost viceprimar, a susţinut clar că este nevoie de un transport public local de calitate. În primul rând, unul care să ofere serviciile pe care oamenii trebuie să le primească în schimbul preţului pe care îl plătesc. Dar de fiecare dată s-a impus ideea că PNL-ul vrea să oprească maxi taxi de pe traseu, că PNL nu vrea să prelungească perioada de viaţă a maşinilor care sunt pe traseu şi funcţionează ca atare, că PNL-ul este împotriva maxi-taxiştilor. Eu îmi aduc aminte că în 2008, eram la primul mandat de consilier şi domnul Varga (n.r. - Vasile Varga) a fost cel care a cerut acea situaţie constant administraţiei PSD, cu privire la datoriile pe care le înregistrează firmele de transport local. Dar de fiecare dată această situaţie a fost trunchiată şi a ajuns la Consiliul Local şi la consilieri într-o formă cel puţin relativă, sau pe anumite segmente şi nu per total datorii, inclusiv cu cele care sunt în curs de clarificare în instanţă. Mai mult decât atât, PSD-ul prin diferite mesaje, în campanie electorală a asigurat aceşti transportatori care, astăzi, sunt dovediţi că înregistrează mari datorii, că vor putea să funcţioneze chiar dacă depăşesc vârsta de 10 ani asumată în caietul de sarcini, când au participat la licitaţie. În minutul doi când au câştigat alegerile, s-a dovedit că PSD-iştii nu au putut să facă acest lucru", a declarat Dănăilă, deranjat de situaţie. Actualul consilier judeţean al PNL susţine că administraţia trebuie să stimuleze operatorii privaţi, însă cu precizarea că trebuie să se respecte în totalitate clauzele contractuale şi caietul de sarcini în baza cărora s-a licitat pentru anumite trasee. În cazul în care firmele de transportatori încalcă regulile, Dănăilă a mai adăugat că nu ar trebui lăsate să participe la noi licitaţii pe viitor.
PNL-iştii, gata să propună o strategie
Alexandru Dănăilă a mai completat că atunci când vine vorba despre transportul public administraţia brăileană are obligaţia de a veni cu o strategie foarte bine pusă la punct, pe termen mediu şi lung. În acest context, sursa citată a mai completat că dacă PSD-iştii nu au în lucru un asemenea plan, liberalii sunt gata oricând să vină cu un astfel de document. "Trebuie să anunţăm care este strategia municipiului privind transportul public local, astfel încât toţi cei care sunt interesaţi să participe la licitaţii pentru trasee să ştie la ce să se aştepte. Nu pompieristic, să facem investiţii, astăzi în «Braicar», mâine să îi lăsăm să circule cu maxi taxi, poimâine să înlocuim un traseu că nu mai vrea un privat să opereze... Deci noi trebuie să avem o strategie. Ăsta este primul lucru pe care PNL îl cere administraţiei publice locale, în privinţa transportului de călători. Avem tramvaie care au fost aduse sau n-au fost aduse, care funcţionează sau nu. Avem linii de tramvai care astăzi nu operează. Avem costuri ridicate cu motorina pentru că tramvaiele nu merg. Sunt multe chestiuni care trebuie prinse într-o strategie. Şi aceasta trebuie făcută urgent! Noi am propus în campania electorală achiziţionarea de autobuze electrice. Este o chestiune care poate fi prinsă în strategie. Noi avem un început de proiect, iar dacă PSD-ul şi actuala administraţie nu va face niciun pas în acest sens vom propune noi, în perioada următoare, o strategie, pentru că este important să ştim ce se va întâmpla cu oraşul nostru şi să nu fie luate decizii în funcţie doar de anumite interese sau de anumite informaţii trunchiate sau nu, primite de oamenii care au o putere de decizie", a mai completat Dănăilă.