Liberalii şi-au prezentat programul de guvernare locală - punctul 1: digitalizarea administraţiei | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Liberalii şi-au prezentat programul de guvernare locală - punctul 1: digitalizarea administraţiei

• preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, a declarat, ieri, că digitalizarea administraţiei este unul dintre proiectele pe care şi le asumă în cazul în care va obţine un nou mandat de consilier judeţean • însoţit de o parte dintre colegii săi candidaţi la CJ sau CLM Brăila, Dănăilă a susţinut că este vremea ca brăilenii să nu mai stea la cozi interminabile atunci când au vreo problemă administrativă

 

Liberalii brăileni şi-au lansat, ieri, programul de guvernare locală şi au început prin promovarea unui prim punct din ceea ce îşi propun: “Brăila fără hârtii, Brăila fără cozi”. Asta a declarat Alexandru Dănăilă, preşedintele PNL Brăila, că este proiectul pe care şi-l asumă dacă va obţine un nou mandat de consilier judeţean, precizând că este vremea ca brăilenii să nu mai stea la cozi interminabile de fiecare dată când au de rezolvat o problemă administrativă. Acesta a venit însoţit în conferinţa de presă de o parte dintre colegii săi candidaţi, fie la CJ Brăila, fie la CLM, pentru a anunţa lansarea programului de guvernare şi faptul că acesta va fi disponibil în curând pe site-ul partidului. Chiar şi aşa, liderul liberalilor a preferat momentan să elaboreze punctul legat de necesitatea digitalizării administraţiei publice locale.

“Poţi să îţi dai seama că eşti în Brăila dacă mergi pe străzile principale, acolo unde sunt sediile instituţiilor - Primăriei, în primul rând şi a Consiliului Judeţean, la Buletine, Finanţe şi aşa mai departe, unde se încasează taxe şi impozite locale -, pentru că vedem pe toate trotuarele - inclusiv la Primărie în fiecare dimineaţă este câte o coadă -, oamenii se aşază la coadă înainte de a începe programul, cu jumătate de oră, doar pentru a avea şansa să îşi plătească impozitul, să îşi depună cererea, să se înscrie în audienţă etc. Din păcate, oamenii sunt trataţi în felul acesta, pentru că nimeni până în momentul ăsta, nu a iniţiat procedura de digitalizare a administraţiei publice locale. Acest demers este principalul meu obiectiv în viitorul mandat de consilier judeţean, şi voi propune ca din fonduri europene, pe programul operaţional pentru administraţie, să atragem fondurile necesare pentru a digitaliza administraţia publică locală”, a declarat Dănăilă.

Liderul PNL Brăila a adăugat că inclusiv consilierii judeţeni şi municipali au întâmpinat greutăţi atunci când au solicitat secretarului judeţului sau municipiului unele documente, lucru care nu s-ar mai repeta dacă acest proiect va fi implementat.

“Fiecare om care are o problemă la Primărie sau la Consiliul Judeţean, va putea să depună o cerere online, să scaneze documentele, să le anexeze online, dar şi să urmărească fluxul cererii pe care a făcut-o. Adică, dacă solicită o autorizaţie de construire, de exemplu, va putea vedea ziua în care a depus documentaţia, dacă este completă, dacă mai are nevoie de completări, în ce stadiu este autorizaţia respectivă, documentaţia lui, dacă este cazul să facă unele completări sau poate să ştie ziua în care acest document va fi eliberat. De asemenea, taxele pentru toate aceste hârtii pe care Primăria le emite vor putea fi plătite online. La fel, taxele şi impozitele vor putea fi plătite online. În aşa fel încât, în orice moment, cetăţeanul care a făcut o adresă, o solicitare către Primărie sau Consiliul Judeţean să poată să aibă acces la orice informaţie în timp real”, a adăugat Dănăilă.

Sursa citată a precizat că în multe oraşe dezvoltate din România acest lucru este posibil şi că dispariţia cozilor de la ghişee nu reprezintă vreo măsură fantastică, doar o normalitate.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro