• asta au declarat la unison, vineri, preşedintele PNL Brăila Alexandru Dănăilă şi consilierul municipal Adrian Tabarac • aceştia susţin că s-au făcut investiţii haotice, astfel că s-a ajuns să fie o flotă mai mare de maşini decât numărul de şoferi şi fără un service care să facă faţă • aceştia au subliniat că în cazul în care municipalitatea ar fi acceptat varianta propusă de PNL cu dotarea Braicar în cadrul unui proiect integrat de dezvoltare pe plan mediu şi lung, nu s-ar fi ajuns aici
PNL-iştii brăileni sunt supăraţi foc pe primarul Marian Dragomir în urma scandalului şi a grevei de la “Braicar”, considerându-l principalul vinovat pentru situaţia actuală. Preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, şi consilierul municipal Adrian Tabarac au afirmat că scenariul actual are loc deoarece edilul-şef a insistat să facă o serie de investiţii mari pentru operatorul de transport, însă fără a avea un plan cât se poate de bine pus la punct pe termen mediu şi lung privind dezvoltarea “Braicar”.
“Din păcate - şi o spun cât se poate de sincer -, am avut din nou dreptate legat de situaţia de la «Braicar», ce se întâmplă acolo cu greva oamenilor şi cum s-a ajuns în situaţia lor. Când am venit cu soluţia unui program integrat cu autobuze electrice şi o autobază modernă unde maşinile să poată fi reparate constant, nu ne-a luat nimeni în seamă. Situaţia de acolo, a salariaţilor, mai ales a şoferilor nemulţumiţi a apărut pentru că s-au făcut aceste investiţii heirupiste, fără niciun pic de viziune. Cumpărăm autobuze, toată lumea e fericită că avem maşini şi mici şi mari, în garaj stau altele noi pentru a intra pe traseu, dar ne-am trezit că nu are cine să le conducă. Iar autobuzele, culmea, nu sunt chiar atât de bune. Şi am văzut în presă explicaţiile şoferilor privind acest aspect. Asta înseamnă o lipsă de viziune!”, a declarat Tabarac, dezamăgit.
Liberalul a afirmat că, din punctul său de vedere, primarul ar trebui să fie mai atent la ceea ce solicită angajaţii “Braicar”, deoarece aceştia ştiu cel mai bine ce anume au nevoie pentru a funcţiona corect.
“Atunci când am spus noi că sunt probleme, PSD-iştii au zis că liberalii iar fac politică şi că nu e adevărat. Acum să mai creadă cineva că şoferii care fac grevă şi nu s-au dus la serviciu zilele acestea sunt toţi liberali! Nu e aşa. Sunt oameni care se ţin de această problemă pentru că văd că aşa nu se mai poate. Sunt cicăliţi de cetăţeni pentru că nu îşi pot face planul. Aşa este. Dar care este cauza? Pentru că sunt prea puţini şoferi pe prea multe maşini. O autobază cu un service unde sunt doi oameni pe tură şi autobuzele stau la rând pentru doi mecanici. Mai mult, în curtea «Braicar» - şi au confirmat şi şoferii -, în loc de service cu rampă şi tot ce trebuie pentru maşini, acolo sunt pubelele de gunoi de la «ECO». Am transformat o autobază într-un depozit şi îi înghesuim pe oameni într-un singur service. Oamenii de la «Braicar» nu au făcut grevă pentru că aşa vor ei, ci pentru că situaţia de acolo este una cât se poate de serioasă şi de dureroasă”, a adăugat Tabarac.
Dănăilă: «Primarul să vină acasă, să discute cu angajaţii şi conducerea Braicar»
La rândul său, preşedintele PNL Brăila a insistat pe ideea că primarul Marian Dragomir trebuie să poarte cât se poate de repede o discuţie cu angajaţii operatorului de transport, dar şi la nivelul conducerii acesteia, pentru a găsi cât mai repede o soluţie.
“În primul rând eu aş veni acasă într-o astfel de situaţie. Ştiţi ce le-a transmis primarul din Japonia, unde a plecat cu Banca Mondială? În primul rând, nu ştiu ce proiecte putem avea noi la Brăila în finanţare cu Banca Mondială? Vă spun eu. Parcul Industrial. Dar revin la ce le-a transmis primarul oamenilor de acolo: sunt ameninţaţi că aceste zile le vor fi tăiate din salariu, pentru că a fost grevă spontană. Deci pe lângă toate nemulţumirile lor salariale se adaugă asta. Primarul le spune să se întoarcă la muncă pentru că altfel îşi vor lua salariul micşorat! Eu consider că această criză nu ar fi apărut dacă primarul ar fi gândit, dar nu a făcut-o atunci când a cumpărat autobuzele”, a declarat Dănăilă.
Acesta a afirmat că există soluţii pentru remedierea problemei şi una dintre ele a venit chiar la propunerea PNL, însă nimeni nu a vrut să o asculte.
“De fiecare dată când noi am dat soluţii niciodată nu au fost puse în aplicare. Cred că domnul primar ar trebui să se întoarcă acasă şi să stea de vorbă cu oamenii, cu conducerea «Braicar» şi să vadă care sunt soluţiile posibile pentru a îndrepta situaţia. Ce facem cu operatorul unic? «Braicar» - operator unic, are posibilitatea să dea salarii mărite oamenilor. Să le dea drepturile, pentru ce muncesc. Şi să îşi redimensioneze flota. Să scadă preţul biletului. Noi am propus o variantă prin care preţul biletelor să scadă în condiţii de creştere a profitabilităţii, dar nu vrea nimeni să ne asculte. Dar îl aştept pe domnul primar să mai ia vreo 4 - 5 autobuze electrice să mai facă un nou experiment. Dacă omul ăsta nu înţelege că doar printr-un proiect integrat se poate rezolva problema... Trebuie să ai o viziune. Că îl pui în aplicare pe etape sau tot odată, dar tu trebuie să ştii unde vrei să ajungi. Nu e normal să cumperi tot ce ţi se pare ţie interesant. Faci achiziţii fără să îi întrebi pe oamenii ăia dacă au nevoie de aşa ceva. Dacă faci aşa, aici ajungem! Şi îmi pare rău că am avut dreptate”, a conchis Dănăilă.