La Paris s-a instaurat în aceste zile circulația alternativă a mașinilor, după numărul de înmatriculare, pentru a limita efectele celei mai persistente poluări din ultimii zece ani, miercuri fiind ziua în care pe străzile capitalei franceze au avut voie să circule doar mașini care au numărul de înmatriculare impare. Cu o zi înainte, au circulat doar autoturismele cu soț. Așa se circula în România, în week-end, în anii 80, o măsură impusă de autoritățile comuniste pentru a face față crizei de benzină. Când ningea, pentru a nu deszăpezi, Ceaușescu suspenda circulația mașinilor.
Parisul și regiunea înconjurătoare se confruntă de mai bine de o săptămână cu un nivel crescut al poluării în timpul sezonului de iarnă - cel mai intens și cu cea mai lungă durată în ultimii zece ani, a indicat miercuri organismul de supraveghere a calității aerului în capitala Franței - Airparif, conform AFP, preluată de Agerpres.
Acest vârf de poluare este legat de creșterea emisiilor de particule, provocată în principal de încălzirea pe lemne și de traficul rutier, alături de extinderea condițiilor meteo favorabile menținerii acestora în apropierea solului (vântul slab și contrastul de temperatură).
Depășirea pragului de alertă pentru poluarea cu particule, fiind vorba de o concentrație superioară limitei de 80 de micrograme pe metru cub de particule fine în aer, durează de mai bine de o săptămână și s-ar putea prelungi și joi.
Data de 1 decembrie a fost ziua care a înregistrat recordul de poluare, cu concentrații maxime de 146 de micrograme pe metru cub.
Pentru a patra oară în douăzeci de ani, autoritățile franceze au impus marți și miercuri sistemul de circulație alternativ la Paris și în suburbiile sale pentru a încerca să lupte împotriva poluării. Marți au putut circula autovehiculele cu numere de înmatriculare pare, iar miercuri cele cu numere impare. Persoanele care foloseau în comun o mașină beneficiau de o derogare de la aceste restricții. De asemenea alte măsuri care au fost luate în regiunea pariziană au vizat gratuitatea pe transportul în comun.
Poluarea afecta de asemenea, marți, Lyonul (centru-estul Franței), precum și regiunile învecinate Chambery și Annecy.
Particulele fine sunt în mod special nocive pentru sănătate. Acestea pot genera cancer, astm, alergii, maladii respiratorii sau cardiovasculare. Dioxidul de azot NO2, care este eliberat în atmosferă de motoarele diesel, favorizează, la rândul său, astmul, sau afecțiunile pulmonare la copii.