Cei prezenti au discutat despre criza prin care trec familiile din Romania. Participantii au vorbit despre faptul ca abandonul scolar este din ce in ce mai raspindit. Cea mai inalta rata a abandonului se inregistreaza in comunitatile din mediul rural, in grupurile minoritare, in familii care se confrunta cu saracia, dar si in rindul copiilor cu dizabilitati. Pentru rezolvarea acestor probleme trebuie dezvoltate principiile educatiei inclusive si ale accesului nediscriminatoriu la cursuri. In rezolvarea problemelor cu care se confrunta familiile aflate in stare de risc social trebuie sa colaboreze cadrele didactice, consilierii psihologici, politistii de proximitate, preotii, medicii. Ziaristii prezenti la discutii au vorbit despre dificultatile pe care le intimpina din partea autoritatilor atunci cind se ocupa de un caz. Este vorba despre faptul ca nu intotdeauna autoritatile sint receptive la problemele din comunitate. Exploatarea prin munca a copiilor a fost dezbatuta pe larg in cadrul sesiunii. Cersetoria este un fenomen scapat de sub control in multe judete din tara. Chiar daca aceasta este o infractiune, autoritatile intervin de forma. In plus, exista inca multe localitati unde nu au fost ridicate centrele de zi pentru copii, unitati care ar diminua acest fenomen. Parintii care esueaza in educarea copiilor pot participa la cursuri pentru a-si dezvolta abilitatile parentale. "Nivelul scazut de trai, raportul dezechilibrat dintre populatia activa si cea inactiva, lipsa educatiei sint doar citeva dintre cauzele care duc la aparitia acestor fenomene. Este important ca in redactarea articolelor, opiniile jurnalistice sa fie sustinute de declaratiile specialistilor", a precizat Marius Chiriac, lector in cadrul sesiunii de formare.
In cadrul dezbaterilor s-a discutat si despre asistenta acordata copiilor ai caror parinti sint plecati in strainatate, despre imbunatatirea situatiei copiilor romi si despre violenta asupra minorilor. Pentru combaterea problemelor care se ivesc in relatia parinte-copil, in tot mai multe tari sint dezvoltate programe educative si de sprjin pentru diferite stadii ale vietii de parinte si pentru diferite categorii de parinti: parinti in devenire, parinti foarte tineri, parinti singuri, parinti adoptivi, parinti care au probleme de angajare, locuit sau sanatate, parinti care abuzeaza minorii sau consuma alcool sau droguri, parinti ai comunitatilor minoritare sau ai copiilor cu dizabilitati. Cursurile organizate de Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Vrancea in colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului au continuat si joi, 24 mai, cind au fost prezentate exemple de bune practici la nivel regional. La acestea au participat directorii Directiilor Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului. Jurnalistii prezenti la perfectionare au primit certificate de participare.