Din punct de vedere tehnic, dispeceratul Jandarmeriei a fost dotat cu un calculator, cu aplicatiile necesare pentru prelucrarea apelurilor de urgenta, si au fost stabilite legaturile de comunicatii necesare. Au fost instruiti si operatorii jandarmi, iar Serviciul de Telecomunicatii Speciale si Jandarmeria Romana au stabilit modul de operare si au introdus datele necesare bunei functionari a noului sistem privind tipurile de evenimente ce sint de competenta Jandarmeriei, zonele de responsabilitate si planurile de actiune pentru fiecare dintre potentialele evenimente. "La numarul 112 vor raspunde operatorii de la centrele de preluare a apelurilor de urgenta care, dupa filtrare si stabilirea competentelor, vor transmite apelul catre Jandarmerie, daca sesizarea este de competenta noastra, dar si daca apelantul solicita in mod expres interventia jandarmilor. La momentul de fata, indexul cu sesizarile de care raspundem este destul de restrins, dar in curind se vor mari competentele, de asa natura incit Jandarmeria sa realizeze activitatile pentru care a fost creata", ne-a precizat inspectorul sef al IJJ Braila, colonelul Vasile SIlion.
Conectarea Jandarmeriei Romane la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 se adauga celorlalte legaturi ale institutiilor cu atributii in interventia pentru apararea vietii si bunurilor cetatenilor si anume Ambulanta, Politia si Pompierii.