• pe lângă faptul că au fost devastate de şoferi, unele mai mult încurcă circulaţia decât o fluidizează
Mulţi români au văzut cum, în străinătate, sensurile giratorii nu seamănă unul cu altul, fiind proiectate astfel încât să placă ochiului, să se încadreze perfect din punct de vedere arhitectural într-un oraş sau în afara lui, dar să fie şi funcţionale.
În România, suntem de pomină cu acele mormane tip colivă care obturează vizibilitatea în trafic, pe drumurile naţionale şi nu numai. Nici Brăila nu este scutită, la şoseaua de centură, de asemenea „monstre”. Lucrurile stau, totuşi, mai bine în sensurile giratorii din zona IMB şi intersecţia Comuna din Paris cu Şoseaua Focşani, unde insula din mijloc a fost amenajată mai cu gust.
Cu totul alta este situaţia, însă, pe Calea Galaţi, colţ cu Bdul. Cuza, sau în intersecţia străzii Mircea Mălăeru cu şoseaua dig spre Galaţi, la Cărămidărie. Este adevărat că aceste giratorii sunt doar provizoriu realizate, din acele recipiente de material plastic, care între timp au fost stâlcite sub roţile maşinilor ori mutate în interiorul marcajului sub formă de cerc.
În plus, la Calea Galaţi colţ cu Cuza, spaţiul este prea mic pentru întoarcere, se plâng şoferii de autobuze. Iar asta cu toate că s-a intervenit la ajustarea trotuarelor. Referitor la giratoriul de la Cărămidărie, situaţia este mult mai complicată deoarece presemnalizarea, chiar dinspre fostul abator şi mai sus, pe str. Mircea Mălăeru, este insuficientă sau chiar lipseşte complet. Iar asta încurcă sutele de tiruri conduse cu mare viteză, încărcate cu zeci de tone de materiale şi având la volan şoferi ce vin dinspre estul şi nordul ţării, din Moldova sau Ucraina (deci, puţini cunoscători ai configuraţiei terenului).