Istoria Peugeot: La început au fost râşniţe şi biciclete | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Istoria Peugeot: La început au fost râşniţe şi biciclete

Istoria mărcii Peugeot începe în urmă cu aproximativ 125 de ani, când fraţii Jean-Pierre şi Jean-Frederic Peugeot au fondat compania „la societe Peugeot-Freres et Jacques Maillard-Salins", producatoare, iniţial, de fierăstraie, râşniţe, biciclete şi, ulterior, scutere şi automobile.
În 1858, Peugeot a adoptat simbolul Leului ca emblemă universală pentru lamele de fierăstraie şi produsele de oţelărie. El simboliza trei calităţi ale fierăstraielor: duritatea dinţilor, flexibilitatea lamei şi viteza tăierii. În timp, emblema mărcii franceze a fost schimbată de multe ori, ultima modificare survenind în 2010, potrivit agerpres.ro.

Sistem de numerotare

Prima maşină Peugeot a fost fabricată în 1891. Ulterior, s-a trecut de la maşinile pe benzină (Type 2), la versiuni tot mai sofisticate. Printre cele mai cunoscute se regăsesc modelele 403, primul sedan diesel produs în masă, 205, un adevărat simbol auto graţie multiplelor sale versiuni şi victorii obţinute în motorsport, dar şi de maşina-motocicletă BB1, prezentată în septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt.
În 1929, Peugeot a iniţiat primul sistem de identificare numerică. Modelul 201 a fost denumit astfel pentru că acesta era numărul proiectului la care departamentul de ingineri lucra la acea dată. Primul dintre cele trei numere reprezintă clasa din care face parte un autovehicul, iar al treilea face referire la generaţia la care respectivul model a ajuns. Numărul din mijloc - cifra zero - este legătura dintre celelalte două. Sistemul de numerotare a evoluat ulterior.
Seriile 2 şi 4 sunt singurele care au respectat acest sistem de numerotare, de atunci acestea comercializându-se în mai mult de 26 de milioane de exemplare. În 2000, celor trei cifre le-au fost adăugate litere care fac referire la diferitele forme de caroserie: CC pentru Coupe Cabriolet şi sw pentru break.

Inovaţii de dezvoltare

Modelul 201 a fost prima maşină echipată cu roţi independente pe faţă. Printre inovaţiile dezvoltate de Peugeot se numără sistemul de retractare a plafonului rigid în cazul maşinilor de tip Coupe Cabriolet. Coupe este un termen ce se referă la o maşină cu două uşi şi forma generală de sedan (3 volume), iar cabriolet înseamnă maşină decapotabilă. Această inovaţie, Coupe Cabriolet (cc) a fost pentru prima oară folosită pe modelul 401 Eclipse. Ulterior, modelul 206 cc a făcut acest sistem cunoscut publicului larg.
Numele Peugeot este sinonim cu motoarele diesel, primul astfel de propulsor pe motorină fiind montat în 1959, pe modelul 403. Acest sedan a fost totodată prima maşină care beneficia de un sistem de răcire automat, angrenat de motor. Modelul 403 a fost primul din istoria mărcii Peugeot care a fost vândut în mai mult de un milion de exemplare.
Inovaţiile în materie de motoare diesel au continuat: în 1975, modelul 604 a devenit prima maşină din Europa echipată cu un propulsor turbo diesel, iar în 1999, modelul 607 a fost primul din lume pe care a fost montat un filtru de emisii împotriva particulelor poluante (filtru de particule, FAP).

Modele electrice

De asemenea, Peugeot a produs, încă din 1941, primul său vehicul cu motor electric denumit VLV. Realizările recente ale Peugeot în acest domeniu sunt reprezentate de conceptul iOn, apărut iniţial în anii 1990 şi, mai târziu, de modelul electric 106, care se află încă în topul vânzărilor în gama vehiculelor cu zero emisii.
În toamna anului 2010, Peugeot a lansat automobilul complet electric iOn, iar ulterior a început producţia modelului 3008 Hybrid4, ce combină un motor turbo diesel cu unul electric, care era cu 35% mai puţin poluant decât unul echipat doar cu motor turbo diesel. Doi ani mai târziu, este lansat modelui 3008 Hybrid, care emite doar 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Stilistul Henri Thomas

Liniile Peugeot au fost desenate în 1930 de stilistul Henri Thomas. Aspectul modelului 201 a fost urmat de stilul aerodinamic prezent la seria a doua, în timp ce modelul 402, prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1935, a venit cu o grilă frontală înclinată şi linii drepte ale aripilor.
Noi idei de design au fost ulterior implementate pe modelele 504 Coupe, 306 Cabriolet şi 406 Coupe. Designul revoluţionar al conceptului cu zero emisii BB1, dar şi al SR1 indica drumul pe care Peugeot îl avea de urmat.
La începutul anului 2010, Peugeot a prezentat un plan de dezvoltare, făcând publice ambiţiile pentru 2015: să urce trei locuri în topul producătorilor auto mondiali (în 2009 a ocupat poziţia a zecea), să facă din numele Peugeot un simbol în ceea ce priveşte stilul.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro