Istoria uzinei Aro începe în anul 1885, când, datorită amplasamentului, se construia o fabrică de hârtie şi celuloză a companiei Letea. Fabrica şi-a încetat activitatea în 1899, iar în 1933 a fost dezafectată. Între anii 1941-1944, locul a fost folosit ca depozit pentru materiale de către armată, din 1944, timp de aproape un an, aici a funcţionat o secţie de pale de elice pentru avion, aparţinând Întreprinderii de Avioane Braşov, iar între 1954-1957, s-au fabricat părţi componente pentru industria auto, scrie agerpres.ro.
Media performanţelor mondiale
Anul 1957 reprezintă anul în care a fost produs primul automobil de teren din Romania, IMS 57. În anul 1959, a fost lansat modelul îmbunătăţit M 59, iar în 1961 a început programul de proiectare şi pregătire de fabricaţie a automobilului M 461, a cărui producţie de serie a debutat în 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput şi realizat la Câmpulung, sub denumirea de M 207, plasând autoturismul în media performanţelor mondiale de la acea vreme, pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezintă primul model comercializat la export, începând cu anul 1965, în total fiind exportate 53.000 bucăţi M 461 în 55 de ţări.
Motor Diesel ARO, L 27
În 1972, se lansează în fabricaţie gama ARO 24, cu cele cinci modele ale sale, iar în 1980, intră în producţia de serie gama de automobile ARO 10. În 1984, a început producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar în 1989, a motorului L 30 (benzină).
În anii 80, se lucra în trei schimburi, iar fabrica avea o capacitate de 20.800 autoturisme pe an. Din anul 1994, s-a lucrat în două schimburi, iar capacitatea era de 14.000 de autoturisme pe an.
Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat în 1997, în variantele de motorizare Renault Twingo şi Dacia. În acelaşi an, s-a lansat familia de autovehicule militare ARO Dragon. Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut în vedere, începând cu anul 2000, sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronunţat caracter utilitar. Automobilul de teren a ieşit din fabricaţie în anul 2003, în România.
Gama 3xx
În cei 45 de ani de activitate, ARO a produs aproximativ 380.000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate în proporţie de două treimi în peste 110 ţări de pe toate cele cinci continente.
De-a lungul anilor, ARO a produs modelele IMS, 10, 24, 240, 241, 242, 243, 244, 246, 263, 264, 266. De asemenea, în gama 3xx au fost produse modelele 320 (2 locuri, 2 uşi, benă), 323 Sanitară (automobil destinat unităţilor sanitare, dotat cu echipament necesar intervenţiilor sanitare), 324 (5 locuri, 2 uşi, benă), 328 Maxi, 328 Maxi Taxi (automobil destinat transportului urban în regim de maxi - taxi), 330 (2 locuri, 2 uşi, benă). Din gama 4xx a fost produs modelul 429 (automobil destinat transportului de persoane, având un ampatament de 4.200 mm).