Mergi la conţinutul principal

Istoria industriei auto: marca Aro

Istoria uzinei Aro începe în anul 1885, când, datorită amplasamentului, se construia o fabrică de hârtie şi celuloză a companiei Letea. Fabrica şi-a încetat activitatea în 1899, iar în 1933 a fost dezafectată. Între anii 1941-1944, locul a fost folosit ca depozit pentru materiale de către armată, din 1944, timp de aproape un an, aici a funcţionat o secţie de pale de elice pentru avion, aparţinând Întreprinderii de Avioane Braşov, iar între 1954-1957, s-au fabricat părţi componente pentru industria auto, scrie agerpres.ro.

Media performanţelor mondiale

Anul 1957 reprezintă anul în care a fost produs primul automobil de teren din Romania, IMS 57. În anul 1959, a fost lansat modelul îmbunătăţit M 59, iar în 1961 a început programul de proiectare şi pregătire de fabricaţie a automobilului M 461, a cărui producţie de serie a debutat în 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput şi realizat la Câmpulung, sub denumirea de M 207, plasând autoturismul în media performanţelor mondiale de la acea vreme, pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezintă primul model comercializat la export, începând cu anul 1965, în total fiind exportate 53.000 bucăţi M 461 în 55 de ţări.

Motor Diesel ARO, L 27

În 1972, se lansează în fabricaţie gama ARO 24, cu cele cinci modele ale sale, iar în 1980, intră în producţia de serie gama de automobile ARO 10. În 1984, a început producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar în 1989, a motorului L 30 (benzină).
În anii 80, se lucra în trei schimburi, iar fabrica avea o capacitate de 20.800 autoturisme pe an. Din anul 1994, s-a lucrat în două schimburi, iar capacitatea era de 14.000 de autoturisme pe an.
Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat în 1997, în variantele de motorizare Renault Twingo şi Dacia. În acelaşi an, s-a lansat familia de autovehicule militare ARO Dragon. Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut în vedere, începând cu anul 2000, sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronunţat caracter utilitar. Automobilul de teren a ieşit din fabricaţie în anul 2003, în România.

Gama 3xx

În cei 45 de ani de activitate, ARO a produs aproximativ 380.000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate în proporţie de două treimi în peste 110 ţări de pe toate cele cinci continente.
De-a lungul anilor, ARO a produs modelele IMS, 10, 24, 240, 241, 242, 243, 244, 246, 263, 264, 266. De asemenea, în gama 3xx au fost produse modelele 320 (2 locuri, 2 uşi, benă), 323 Sanitară (automobil destinat unităţilor sanitare, dotat cu echipament necesar intervenţiilor sanitare), 324 (5 locuri, 2 uşi, benă), 328 Maxi, 328 Maxi Taxi (automobil destinat transportului urban în regim de maxi - taxi), 330 (2 locuri, 2 uşi, benă). Din gama 4xx a fost produs modelul 429 (automobil destinat transportului de persoane, având un ampatament de 4.200 mm).

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro