Mergi la conţinutul principal

Ioniţă solicită remedierea problemelor din sistemul cardurilor de sănătate

• deputatul PNL Brăila Antoneta Ioniţă, de profesie medic de familie, a dorit să îşi manifeste nemulţumirile privind modul în care funcţionează softul dedicat cardurilor de sănătate • aceasta consideră inadmisibil ca după 4 ani de zile, în condiţiile în care România stă atât de bine la capitolul viteză de internet, sistemul să cedeze de atâtea ori • Ioniţă a afirmat că problema creează deservicii pacienţilor, dar şi medicilor deopotrivă, şi a solicitat ministrului Sănătăţii să remedieze situaţia

 

Antoneta Ioniţă, deputat PNL de Brăila şi medic de familie, este total nemulţumită de modul în care funcţionează programul prin care sunt utilizate cardurile de sănătate ale românilor. În ciuda milioanelor aruncate pe acest soft, în ciuda faptului că România stă foarte bine la capitolul viteză de internet, Ioniţă susţine că nu poate înţelege cum e posibil ca un sistem implementat acum patru ani să aibă şi în prezent probleme grave şi nimeni să nu ia măsuri.

“În calitate de medic de familie am simţit pe pielea mea, de foarte multe ori, ce înseamnă nefuncţionarea acestui program informatic, întrucât de cele mai multe ori, la începutul lunii, când noi - mai ales medicii de familie -, raportăm serviciile de sănătate către casele de asigurări, apar şi problemele la program, care încetează să funcţioneze. Au fost şi perioade în care nu a funcţionat o săptămână, chiar două. Deci funcţionalitatea aceasta cu sincope este ceva incredibil. Nu mi se mai pare firesc doar să stăm şi să sesizăm”, a declarat Ioniţă, revoltată.

Deputatul a adăugat că nefuncţionarea sistemului informatic implică automat întârzieri la consultaţiile pe care medicii de familie le acordă pacienţilor, dar şi la reţetele compensate şi trimiterile către medicii specialişti. De asemenea, Ioniţă a adăugat că medicii de familie au un termen de doar 15 minute alocat fiecărui pacient, iar în prezent acesta se pierde din cauza problemelor sistemului informatic.

“Pacientul, la rândul său, după ce pleacă de la noi ajunge la farmacie şi acolo se izbeşte de aceeaşi situaţie de nefuncţionare a sistemului, sau se duce la spital şi acolo foarte greu reuşeşte să se interneze. Nu este normal! Nici faţă de pacienţi, care îşi plătesc conştiincios asigurările de sănătate, nici faţă de medici, care ajung să valideze consultaţiile şi reţetele noaptea. Pentru că aceste servicii nu ne sunt plătite dacă nu sunt validate în maxim 72 de ore. Mi se pare firesc ca doamna ministru Sorina Pintea să ia măsuri cât mai urgent pentru remedierea acestui sistem informatic, de comun acord cu preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate”, a conchis Ioniţă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro