Studiul de fezabilitate pentru proiectul "Drumul Expres Brăila - Galaţi" urmează a fi predat Consiliului Judeţean Brăila! Acesta este răspunsul ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, la interpelarea parlamentarului gălăţean Victor Paul Dobre. Recent, deputatul adresase în scris oficialului de la Transporturi câteva întrebări legate de acest proiect: "Care este stadiul de implementare a obiectivului de investiţii «Drum expres Brăila-Galaţi»? Când veţi demara efectiv lucrările de modernizare şi care este termenul de finalizare a acestora? Aveţi în vedere înlocuirea soluţiei tehnice de «drum expres» cu «autostradă» în cazul modernizării DN 22B (...)?". Iată şi ce răspuns a primit de la oficialul ministerial: "În anul 2008, în vederea realizării obiectivului «drum expres Brăila-Galaţi», SC «Consitrans» SRL a întocmit Studiul de Fezabilitate, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea de Guvern nr 1145/2008. Perioada estimată pentru execuţia lucrărilor este de 24 de luni din momentul emiterii Ordinului de începere al lucrărilor. La solicitarea autorităţilor locale este în curs de semnare la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Consiliul Judeţean Brăila un protocol prin care se va preda către CJ Brăila Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul «Drum expres Brăila-Galaţi»".
Pentru o mai bună înţelegere a răspunsului, ar trebui coroborat, totuşi, cu declaraţiile unui alt parlamentar gălăţean, democrat-liberalul Marius Necula, care anticipa la vremea respectivă transferul anunţat acum de Boagiu. Necula explica în cursul lunii martie că pricipala problemă în calea realizării acestui proiect o reprezintă lipsa fondurilor la bugetul central "handicapul neincluderii Galaţiului într-un traseu de transport de anvergură". Tot el spunea că problemele pot fi depăşite: "S-a luat în calcul ca după ce se termină proiectarea drumului sau a autostrăzii Galaţi - Brăila, tot proiectul să fie translat spre CJ Brăila care, prin parteneriat public - privat să poată demara această legătură. (...) Anul acesta, cu siguranţă, acest proiect va fi transferat de la Ministerul Transporturilor la CJ Brăila, unde există, din câte ştiu, trei-patru firme private interesate să dezvolte un parteneriat public-privat".
Contactată de reporterii "Obiectiv", conducerea CJ Brăila a explicat că nu a fost deocamdată stabilită o dată la care ar urma să se semneze acest protocol cu ministerul. "În alternativa în care se va proceda la predarea documentaţiei tehnice de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru obiectivul în cauză vom informa operativ mass-media", se arată în răspunsul CJ Brăila.
Reamintim că în formula în care se discuta despre "drum expres", proiectul gestionat de compania de autostrăzi avea în vedere un drum cu o lungime totală de 10,23 kilometri, cu patru benzi de mers, construit în paralel cu actualul Drum Naţional 22B (digul Brăila-Galaţi), la o distanţă de circa trei kilometri de acesta. Valoarea totală a proiectului se ridica în 2008, când CNADR a anunţat public intenţia realizării acestui proiect, la circa 177 milioane de euro, în această sumă fiind incluse şi despăgubirile pentru exproprierile de terenuri din calea drumului expres.