Dascălii spun că principalele soluţii de îmbunătăţire sunt modificarea programelor școlare (indicată de 49,48% dintre respondenţi), examenele diferențiate (27,49%) şi un interes mai mare din partea părinților (20,96%).
În privința costurilor pentru aplicarea acestor teste inițiale (hârtia, multiplicarea testelor), cei care au participat la sondaj au spus că ele au fost suportate de cadrele didactice (52,23%), de Școală 30,24% sau de comitetul de părinți (12,37%). Doar 5% dintre profesori a declarat că aceste costuri au fost acoperite de Inspectoratul Şcolar sau de Ministerul Educaţiei.
Elevii claselor II -XII au susţinut în septembrie, la două săptămâni de la începerea anului şcolar 2011-2012, testele de evaluare iniţială la materiile de bază, rezultatele obţinute urmând să fie utilizate ca reper pentru măsurarea progresului şcolar. Pentru elevii din anii terminali, testele au avut specificul evaluărilor naţionale, respectiv cel al bacalaureatului.