Mergi la conţinutul principal

Instrucţiuni pentru turişti în Japonia: Nu atingeţi gheişele

În imediata apropiere a celor mai populare obiective turistice din Japonia sunt montate plăcuţe cu mesaje educative, care le explică clar turiştilor străini ce au voie şi ce nu au voie să facă în acel loc. Ele au fost montate după ce 33 la sută dintre japonezi s-au declarat îngrijoraţi din cauza lipsei de civilizaţie în rândul turiştilor străini, care vin să viziteze Japonia şi care uită să respecte reguli elementare de comportament. Pentru a lupta cu ignoranţa, autorităţile locale folosesc diferite metode de reeducare a turiştilor, cele mai la îndemână fiind plăcuţele cu mesaje educative. Potrivit unui sondaj, realizat de Guvernul nipon, 26 la sută dintre cetăţenii chestionaţi şi-au exprimat îngrijorarea lor faţă de lipsa de educaţie în rândul turiştilor străini. Potrivit sondajului, turiştii care vin anual în ţară reprezintă cea mai mare ameninţare la adresa Japoniei. Japonezii se declară extrem de îngrijoraţi de aspectele legate de securitatea statului, titrează publicaţia „Yomiuri".
În cele mai multe locuri, inclusiv în capitala Japoniei, pot fi văzute plăcuţe ce contin diverse mesaje. De exemplu, în centrul capitalei Tokyo, Chiyoda, unde în perioada înfloririi cireşilor - eveniment deosebit de spectaculos - vin mii de persoane, inclusiv cetăţeni străini, există o plăcuţă pe care scrie că este interzis să rupi crengile copacilor. Mesajul este scris atât în engleză, cât şi în coreeană şi chineză.
Există însă şi plăcuţe cu mesaje extrem de neobişnuite. De exemplu, în vechea capitală a Japoniei, oraşul Kyoto, în cartierul Gion, sunt montate plăcuţe cu mesaje care explică că este interzis să atingi gheişele de pe stradă şi să le apuci de poalele kimonoului. În acest cartier, pe parcursul unui an întreg sosesc mii de persoane pentru o adevărată vânătoare de şedinţe foto, care încearcă să le surprindă în obiectivul camerei pe gheişe atunci când acestea ies în stradă. Autorităţile locale se tem că cei care le vizitează oraşul, ţara, nu cunosc specificul mentalităţii nipone şi pot să încalce spaţiul privat al unor persoane.
Unii observatori menţionează faptul că aceste plăcuţe nu sunt cea mai bună soluţie, pentru că turişiti care le vizitează ţara pot fi informaţi înainte de a sosi în Japonia despre cum să se comporte în anumite zone, plasându-le aceste informaţii pe site-urile agenţiilor de turism, de unde turiştii achiziţionează biletele. Conform unei statistici oficiale, anul trecut, Japonia a fost vizitată de 19,74 milioane de turişti străini. Administraţia premierului Shinzo Abe tratează turismul ca pe un factor cheie ce permite stimularea creşterii economice şi asigură prosperitatea naţiunii. Guvernul Japonez mizează pe faptul că până în 2020 fluxul de turişti străini, care vor vizita Japonia, va creşte până la 40 milioane de persoane, iar, peste zece ani, în 2030, până la 60 de milioane de turişti.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro