Acestia apelau potentialele victime pe telefoanele mobile, spunindu-le ca pentru a putea intra in posesia premiului trebuie sa trimita anumite sume de bani. Initial, trimiteau un SMS in care scriau ca destinatarul este cistigatorul unui autoturism si, pentru eventuale detalii, era rugat sa apeleze acel numar de telefon. Cind victima telefona la acel numar, i se explica detaliat ca firma de telefonie mobila la care este abonata desfasoara o campanie de premiere a utilizatorilor fideli in colaborare cu o uzina de automobile care ofera premiul si ca aceasta nu a pus la dispozitie decit numerele de telefon, fara a da si datele de stare civila pentru a se evita eventuale fraude. Escrocul le explica victimelor ca, in mod aleatoriu, calculatorul alegea un numar de telefon si reprezentantul uzinei urma sa solicite toate datele de stare civila ale cistigatorului, pentru intocmirea formalitatilor de rigoare. La telefon, barbatul care se recomanda a fi reprezentantul uzinei de automobile adauga faptul ca pentru a intra in posesia "premiului", cistigatorii trebuie sa efectueze anumite formalitati. "Mai intii, trebuia sa achite taxa de transport, in valoare de 600 de lei, intr-un caz si 4.200 de lei in celalalt caz, pe care o putea trimite de la un oficiu postal si, in momentul cind ajunge acolo, trebuia sa telefoneze pentru a i se comunica numele si oficiul postal din Bucuresti unde urmeaza a se vira banii prin mandat on-line. Apoi, un alt barbat, care se recomanda a fi reprezentantul unei banci, ii telefona si confirma primirea banilor, insa, il anunta ca mai trebuie achitata taxa de drum pentru o singura zi. El mai explica ca poate primi contravaloarea masinii in bani, daca se razgindeste si i se va deschide un cont bancar. Dupa aproximativ o ora, suna primul barbat, care confirma deschiderea contului bancar, inducind victimei buna comunicare intre cele doua societati, seriozitate si profesionalism, si daca doreste autoturismul trebuie sa achite taxa de drum, urmind aceleasi instructiuni ca prima data, la oficiul postal", a precizat subinspector Jenel Sogor, purtator de cuvint al Inspectoratului de Politie al Judetului Braila.
Profitind de naivitatea apelatilor, barbatul suna dupa alte 30 de minute sa confirme primirea banilor pentru taxa auto si ii convingea sa achizitioneze si cartele prepay in valoare de 50 de euro, pentru a-i trimite coduri de reincarcare. In al doilea caz, victima a mai primit un telefon prin care i s-a cerut sa mai cumpere citeva cartele de reincarcare, deoarece nu a primit codurile decit pentru unitati in valoare de 38 de euro. In acel moment, persoana si-a dat seama ca a fost inselata si a anuntat politia.