Conducerea firmei care se ocupa de controlul pe mijloacele de transport in comun din municipiu sustine ca toate probleme legate de probarea calatoriei frauduloase ar putea fi rezolvate foarte simplu: inlocuirea tuturor compostoarelor. "Aproape 90% din cazurile unde ne confruntam cu reclamatii din partea calatorilor amendati se refera la compostarea biletelor. Practic, dovada se face prin compostarea biletului martor si compararea cu cel al calatorului, de unde se observa daca perforatiile coincid. Numai ca aici apar discutiile in contradictoriu cu persoanele care prezinta bilete folosite deja", ne-a declarat administratorul "Ying - Yang Security", Cornel Musat, care a explicat ca inlocuirea acestor aparate rudimentare cu unele noi si performante ar exclude orice dubiu privind probarea calatoriei frauduloase. "Am propus acest lucru conducerii “Braicar” si discutiile pe aceasta tema au avut ecou. Astfel, noile compostoare vor imprima pe bilet informatii clare legate de calatorie si nu vor mai exista probleme cu persoanele care sustin ca au compostat un bilet valabil, desi realitatea era cu totul alta", a spus Musat precizind ca astfel de discutii in contradictoriu amplifica tensiunile si animozitatea manifestata fatis de calatori. "Controlul pe mijloacele de transport reprezinta o activitate ca oricare alta care se intimpla in orice oras si este menita sa instaureze ordinea in rindul calatorilor, insa va pot spune ca gradul de nemultumire al oamenilor creste de la o zi la alta. Au fost si cazuri in care reclamatiile la adresa controlorilor au fost intemeiate, iar angajatii nostri au fost sanctionati mergind pina la desfacerea contractului individual de munca. Dar nu putem intelege ostilitatea calatorilor care, de multe ori, se coalizeaza impotriva controlorilor cind o persoana este dovedita ca nu are bilet sau abonament", s-a plins sursa citata adaugind ca de cele mai multe ori probleme apar in cazul tinerilor care se urca in autobuze si tramvaie fara bilet sau abonament precum si al virstnicilor posesori ai abonamentului social. "Aceste abonamente sint valabile doar pe tramvai, insa tot mai multi virstnici se fac ca nu stiu asta si se urca si in autobuze si culmea, vocifereaza virulent atunci cind controlorii nostri le atrag atentia asupra acestui fapt", a mai spus Musat. Un alt aspect semnalat de sursa citata se leaga de practica soferilor "Braicar" de a primi bani de la calatori fara a le elibera bilete la schimb. "Zeci de astfel de cazuri le aducem la cunostinta conducerii societatii si de fiecare data angajatii dovediti sint sanctionati, insa fenomenul nu este descurajat pentru ca inca apar frecvent astfel de situatii", a mai spus Musat.
Contactat telefonic, directorul general al "Braicar" a punctat ca toate neregulile semnalate de controlori care vizeaza angajatii unitatii pe care o conduce sint analizate si vinovatii sint sanctionati pornind de la reducerea drepturilor salariale pina la desfacerea contractului de munca. In ceea ce priveste schimbarea compostoarelor, Sandulescu a explicat ca in termen de 60 de zile vor fi montate aparate noi de validare a biletului de calatorie pe toate mijloacele de transport in comun. "Aceste aparate vor imprima pe bilet data, ora, cursa si masina unde s-a urcat calatorul si astfel nu vor mai fi discutii legate de utilizarea unui bilet folosit. Apar negru pe alb toate informatiile si nu vor mai fi dubii", a punctat sursa citata.
Ca date statistice, de la inceputul acestei luni controlorii au aplicat circa 900 de amenzi in timp ce in mai numarul de bilete de suprataxa in cuantumul de 20 lei s-a ridicat la 1.420. Important de mentionat este ca, potrivit contractului de concesionare a acestui serviciu incheiat in vara lui 2006 cu SC "Braicar", 10% din valoarea amenzilor revine companiei de transport la care municipalitatea este actionar unic.