Procurorii brăileni au finalizat cercetările în cazul teribilului accident rutier petrecut în urmă cu mai bine de doi ani, pe strada Şcolilor, vizavi de "Braiconf" SA. Potrivit anchetatorilor, vinovat de moartea inginerei Camelia Bălăeş, în vârstă de 47 de ani, şefă de secţie la SC "Braiconf" SA Brăila, este Iulian Dănuţ Lascu, 29 de ani, conducător auto la SC "Gebamy Trans Junior" SRL Brăila, care nu a acordat prioritate de trecere pietonului aflat pe marcajul pietonal şi pe culoarea verde a semaforului. Lascu a fost trimis în judecată, zilele acestea, pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă (art. 178 din vechiul Cod penal), riscând o pedeapsă cuprinsă între 2 şi 7 ani de închisoare.
Tragedia de pe strada Şcolilor
Potrivit dosarului penal nr. 1676/P/2012 al Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila, tragedia s-a petrecut în dimineaţa zilei de 3 decembrie 2012, în jurul orei 7:15. În acel moment, Iulian Dănuţ Lascu - angajat şofer la SC "Gebamy Trans Junior" SRL Brăila - era repartizat să efectueze transport public de persoane cu microbuzul "Fiat Ducato" cu numărul de înmatriculare BR-15-GEB.
În momentele premergătoare accidentului, tânărul şofer conducea microbuzul cu călători pe strada Griviţei, circulând dinspre strada
Albinei către strada Şcolilor. Procurorul care a supravegheat cercetările precizează: "După ce semaforul instalat în intersecţia străzilor Griviţei şi Şcolilor a indicat culoarea verde pentru sensul de deplasare al inculpatului, acesta a efectuat manevra de virare către dreapta, cu intenţia de a se înscrie în circulaţie pe strada Şcolilor, către B-dul Dorobanţilor. În acelaşi timp, victima Bălăeş Camelia s-a angajat în traversarea străzii Şcolilor, dinspre Albinei către colţul în care este amplasată fabrica de confecţii aparţinând SC «Braiconf» SA Brăila (locul său de muncă), pe marcajul pietonal şi respectând culoarea verde a semaforului".
În acel moment, s-a produs tragedia. În timp ce se afla pe carosabil, la câţiva paşi de bordura de unde se angajase în traversare, inginera a fost acroşată/împinsă de microbuzul condus de Lascu, iar după ce a căzut, autovehiculul a trecut cu roata din dreapta faţă peste trupul ei, în zona toraco-abdominală.
"Inculpatul nu a observat victima, dar a oprit microbuzul imediat după ce a simţit că a trecut peste un obstacol (!), astfel încât victima a rămas întinsă pe spate, sub autovehicul, în apropierea roţii din dreapta spate, cu capul orientat către trotuarul de pe care tocmai se angajase în traversare. La ora 7:17, la faţa locului a sosit o ambulanţă, constatându-se că victima nu mai avea puls", precizează reprezentanţii acuzării.
Raportul medico-legal de necropsie consemnează că inginera de la "Braiconf" SA a decedat în urma numeroaselor leziuni osoase şi viscerale suferite (fractură a coloanei cervicale, fractură a claviculei drepte, fracturi costale cu secţionarea pleurei, fractură cu deplasare ilio-ischiatică, rupturi ale ambilor plămâni, rupturi ale ficatului, splinei şi rinichiului drept.
Cele două rapoarte de expertiză tehnică auto întocmite pe parcursul urmăririi penale precizează că "viteza de deplasare a autovehiculului în momentele premergătoare accidentului a fost de 19,3 km/h, impactul a avut loc pe marcajul pietonal, în zona centrală a acestuia, iar conducătorul auto a avut suficient timp la dispoziţie pentru a opri".
Concluzionând, anchetatorii apreciază că inculpatul Iulian Dănuţ Lascu a efectuat manevra de virare către dreapta fără să se asigure că o poate face fără să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic. De asemenea, Lascu nu a acordat prioritate de trecere victimei, care se angajase în traversare în mod legal, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător şi la culoarea verde a semaforului.
"Audiat fiind, inculpatul a declarat iniţial că victima s-a angajat în traversare în fugă, la o distanţă de 3-4 metri de marcajul pietonal, apoi (în calitate de învinuit) că nu a văzut victima, iar în final (în calitate de inculpat) a recunoscut că accidentul s-a produs în condiţiile stabilite de expertiza tehnică auto", precizează procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila.
Dosarul penal a fost trimis instanţei Judecătoriei Brăila, spre competentă soluţionare, iar rudele inginerei ucise în accidentul rutier de pe strada Şcolilor s-au constituit părţi civile în procesul penal.
"Camelia terminase facultatea acum mai bine de 20 de ani şi fusese repartizată la «Braiconf». Era şef de secţie în cadrul societăţii, o femeie iubită şi apreciată de toată lumea. Am fost la biserica «Sf. Constantin» şi am aprins o lumânare pentru colega noastră şi voi merge şi la înmormântare. Mare păcat că a murit aşa, când avea toată viaţa înainte", ne-a spus, imediat după tragedie, o fostă colegă de serviciu de-a victimei.
Regretată de colegele de la "Braiconf" SA, Camelia Bălăeş a fost înmormântată pe 6 decembrie 2012, la Cimitirul "Sf. Constantin".