Infrastructura Brăilei. În 2011 un megaproiect, în 2012 câteva proiecte mai mici | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Infrastructura Brăilei. În 2011 un megaproiect, în 2012 câteva proiecte mai mici


Marea realizare este inaugurarea, în luna noiembrie, a staţiei de epurare, eveniment ce a făcut din Brăila primul oraş românesc de pe Dunăre care dispune de o astfel de instalaţie ultramodernă. În mod normal, însă, staţia de epurare ar fi trebuit dată în funcţiune cu trei ani mai devreme, dar aşa cum se întâmplă la noi, nici acest proiect nu a scăpat de deja tradiţionala întârziere. Doar că, de data asta, a fost vorba despre o superîntârziere... După cum v-am mai informat în repetate rânduri, staţia de epurare ar fi trebuit să fie gata la Brăila încă din anul 2008. Conform proiectului inţial, lucrările erau prevăzute să înceapă în 2006, însă firma care a câştigat contractul atunci, "Termomecanica" Italia, nu a reuşit să facă nici măcar fundaţia construcţiei. După doi ani de tergiversări, "Termomecanica" a pierdut contractul. S-a organizat o nouă licitaţie, câştigată de data aceasta de consorţiul format din firma turcească "Yapi" şi firma germană "Passavant". Totodată, s-a fixat un nou termen limită: finalul anului 2010. "Yapi" se obliga să construiască, până în decembrie 2010, staţia cu anexele aferente, iar "Passavant" urma să o doteze cu echipamentele necesare. Turcii de la "Yapi" au început lucrările în vara anului 2009 şi păreau destul de decişi să recupereze întârzierea provocată de "Termomecanica". După câteva luni, însă, lucrările au început să stagneze şi a devenit evident că "Yapi" se confruntă cu serioase dificultăţi financiare, fapt ce se reflecta în situaţia şantierului de la Brăila. În acest context, autorităţile locale au cerut ca la conducerea consorţiului să treacă germanii de la "Passavant", care puteau asigura o relaţie mult mai bună cu finanţatorii proiectului. Rocada s-a făcut în luna august 2010, iar din acel moment lucrurile s-au schimbat radical pe şantier. "Teutonii" au reorganizat rapid lucrurile şi au reuşit imposibilul: în numai un an au făcut ceea ce italienii şi turcii nu au reuşit în cinci ani, ridicând una dintre cele mai moderne staţii de epurare existente în prezent la nivel european. Realizarea sa a costat 50 milioane de euro. La ora actuală, staţia este pe deplin funcţională, însă, după cum ne-a informat primarul Aurel Simionescu, încă se mai lucrează la calibrarea tratamentului apei reziduale ce este deversată în Dunăre.

04lucr1 Strada Griviţei nu a fost gata la termen Strada Griviţei - penalităţi de 200 milioane de lei vechi

Tot cu o întârziere, dar mult mai mică, a fost dată în folosinţă, anul trecut, strada Griviţei, proaspăt reabilitată şi modernizată. Această lucrare, în valoare de 122 miliarde de lei vechi, a fost adjudecată de firma bucureşteană "Tehnologica Radion", care s-a angajat să finalizeze şantierul în intervalul martie 2010 - septembrie 2011. Numai că, anul trecut, la sfârşitul lunii septembrie, pe Griviţei nu se putea circula de la un capăt la altul, adică de la intersecţia cu Str. Carantinei, până la intersecţia cu Calea Călăraşilor. Se mai afla încă în lucru tronsonul cuprins între Str. Şcolilor şi Calea Călăraşilor şi a mai durat câteva săptămâni bune până când "Tehnologica Radion" a reuşit să toarne asfalt şi pe acesta. Abia pe la jumătatea lunii noiembrie s-a putut spune că lucrările sunt gata. Din cauza întârzierii, firma bucureşteană a trebuit să plătească penalităţi. Acestea au fost mici, totuşi, dacă sunt raportate la valoarea totală a proiectului. Primarul Simionescu a precizat că "amenda" aplicată celor de la "Tehnologica Radion" se ridică la circa 200 milioane de lei vechi. Asta în condiţiile în care, după cum vă informam mai sus, bucureştenii au încasat pentru această lucrare 122 miliarde de lei vechi.
Printre realizările din 2011 ale municipalităţii brăilene trebuie amintită şi finalizarea lucrărilor de reabilitare la trei instituţii şcolare: Şcoala nr. 1, Şcoala nr. 24 şi Liceul cu Program Sportiv. Totodată, a fost inaugurat un nou parc, lângă cartierul ANL Lacu Dulce.

04lucr2 Primăria promite că până la jumătatea anului, câteva din şantierele aflate acum în lucru vor fi finalizate Promisiuni multe şi frumoase pentru 2012

Dacă anul care s-a încheiat le-a adus brăilenilor proiecte de infrastructură finalizate cu întârziere, autorităţile locale promit că, în anul care a început, vor fi terminate chiar şi în avans unele lucrări începute în 2011. Având în vedere că 2012 este an electoral, n-ar trebui să ne mire că ritmul de lucru de pe şantiere va fi mult peste cel obişnuit!
Primarul Aurel Simionescu spune că până în luna iulie va fi terminată reabilitarea Căii Călăraşilor, pe tronsonul aflat acum în lucru, între Catedrală şi intersecţia cu Bulevardul Independenţei. Până în mai, va fi finalizată modernizarea platoului din faţa Palatului Administrativ, iar până în iunie, cel târziu iulie, ar trebui terminată reabilitarea Esplanadei, adică a ansamblului de fântâni arteziene şi a scărilor ce coboară spre faleză. Reabilitarea Căii Galaţi, între intersecţia cu Bulevardul Dorobanţilor şi podul de la Brăiliţa - incluzând aici şi podul pentru tramvaie - ar trebui să fie gata până în luna iunie a acestui an. Primarul Simionescu promite solemn că, în a doua jumătate a acestui an, Bulevardul Dorobanţilor va fi deschis pe ambele sensuri de circulaţie, de la intersecţia cu Calea Galaţi până la intersecţia cu Str. Apollo, astfel încât să se poată intra cu tramvaiele până în Chercea, venind dinspre Calea Galaţi. "În mod normal, până la sfârşitul anului, pe Dorobanţi ar trebui să ajungem cu modernizarea ambelor sensuri de mers până la intersecţia cu strada Şcolilor. Vom încerca să atingem acest obiectiv, astfel încât, în 2013, când expiră termenul de execuţie, să fim gata cu tot bulevardul, de la un capăt la altul", ne-a declarat primarul. Edilul ne-a informat că în acest an, pe lângă proiectele de infrastructură aflate în derulare, va intra în execuţie, tot cu bani europeni, reabilitarea Teatrului "Maria Filotti" şi a Casei Goangă, din Piaţa Poligon. De asemenea, se va continua procesul de extindere a reţelelor de canalizare şi alimentare cu apă în cartierele mărginaşe. Anul acesta, zeci de străzi din Pisc, Brăiliţa, Chercea, Lacu Dulce şi Radu Negru vor beneficia de astfel de lucrări finanţate cu bani de Programul Operaţional Sectorial de Mediu. După îngroparea conductelor, Primăria va asfalta sau pietrui străzile respective, cu bani de la bugetul local, fără a reface însă şi trotuarele din faţa curţilor. Programul Operaţional Sectorial de Mediu va acoperi, începând din acest an, şi o altă investiţie importantă la Brăila. Astfel, primarul Aurel Simionescu ne-a informat că va intra în execuţie realizarea unei staţii de sortare a deşeurilor, la Vădeni. Aceasta va prelua tot gunoiul colectat din municipiu. În cadul aceluiaşi proiect, urmează să fie aduse la Brăila câteva zeci de mii de pubele, pentru colectarea selectivă a deşeurilor.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro