InfoCons vă informează! Cum procedăm dacă suntem victima unui furt din contul bancar | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

InfoCons vă informează! Cum procedăm dacă suntem victima unui furt din contul bancar

primul pas în cazul unui furt din contul bancar este să informezi banca la care ai deschis cont, cât mai repede posibil • totodată, solicită blocarea cardurilor și a conturilor, examinează tranzacțiile recente și păstrează extrasele de cont • nu în ultimul rând, depune o plângere la poliție sau parchet și asigură-te că obții un număr de înregistrare pentru această plângere

 

 

 

Furtul din contul bancar reprezintă, astăzi, o problemă serioasă, care poate avea consecințe nefaste asupra resurselor financiare și asupra securității personale, precizează InfoCons - organizație pentru protecția consumatorilor. Dacă ai descoperit că ai fost victima unui astfel de incident, este important să acționezi rapid și eficient pentru a minimiza impactul creat și pentru a-ți proteja informațiile personale. Iată ce trebuie să faci, potrivit reprezentanților InfoCons:

1. Contactează imediat banca.

Primul pas în cazul unui furt din contul bancar este să informezi banca la care ai deschis cont, cât mai repede posibil. Majoritatea băncilor au linii telefonice de urgență disponibile 24 de ore, 7 zile din 7 pentru astfel de situații. Furnizează-le toate informațiile necesare și solicită suspendarea imediată a contului, pentru a preveni alte tranzacții neautorizate.

2. Blochează cardurile și conturile.

Dacă ai carduri bancare sau conturi asociate cu contul afectat de furt, cere băncii să le blocheze temporar. Aceasta va împiedica orice tranzacții suplimentare și va limita pagubele. Asigură-te că soliciți, de asemenea, emiterea unor carduri noi, cu date diferite, pentru a înlocui cardurile afectate.

3. Revizuiește tranzacțiile.

Examinează toate tranzacțiile recente din contul tău, pentru a identifica orice activitate neautorizată. Notează toate tranzacțiile suspecte și păstrează dovezile, cum ar fi extrasele de cont și notificările de tranzacție. Aceste informații vor fi utile în investigarea furtului de către autoritățile competente și în raportarea acestuia.

4. Raportează incidentul autorităților.

După ce ai contactat banca, informează autoritățile competente despre furt. Depune o plângere la poliție și asigură-te că obții un număr de înregistrare pentru această plângere. Este important să ai dovada că ai raportat furtul, în cazul în care este necesar să te protejezi de eventualele acuzații legate de frauda comisă cu informațiile tale.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro