* educarea și informarea consumatorilor de servicii și produse medicale prin punerea la dispoziție a informațiilor corecte, complete și transparente - este unul dintre obiective * un alt obiectiv vizează acordarea "Mărcii Încrederii" pentru produsele și serviciile medicale ce îndeplinesc criteriile programului * programul vizează, de asemenea, monitorizarea pieței de servicii și produse medicale
În luna martie - lună dedicată drepturilor și protecției consumatorilor - asociația InfoCons lansează Programul național de protecția consumatorilor de servicii și produse medicale.
"Protecția consumatorilor de servicii și produse medicale este o problematică de interes general, în contextul gradului scăzut de conștientizare, informare și educare în rândul consumatorilor din acest domeniu. Programul național de protecția consumatorilor de servicii și produse medicale, inițiat de InfoCons, are drept fundament câțiva piloni importanți: informarea, educarea, protecția, prevenția și consilierea consumatorilor de servicii și produse medicale", precizează, într-un comunicat, Sorin Mierlea, președintele InfoCons.
Obiectivele Programului național de protecția consumatorilor de servicii și produse medicale sunt: educarea și informarea consumatorilor de servicii și produse medicale prin punerea la dispoziție a informațiilor corecte, complete și transparente într-un limbaj uzual, a drepturilor și obligațiilor pe care aceștia le au; monitorizarea pieței prin realizarea de studii și teste comparative pentru creșterea gradului de informare a consumatorilor și a credibilității asupra produselor și serviciilor care se regăsesc în piață; Programul național pentru protecția consumatorilor "Marca Încrederii" pentru produsele și serviciile medicale ce îndeplinesc criteriile programului; înființarea Centrului de soluționare alternativă a disputelor în domeniul produselor și serviciilor medicale la standardele Uniunii Europene; asigurarea serviciului de consiliere și consultanță în domeniul produselor și serviciilor medicale; punerea la dispoziția consumatorilor a numărului de telefon dedicat protecției consumatorilor 021/9615 (telefon cu tarif normal în rețeaua mobilă Telekom) pentru obținerea de informații utile.
"Pe parcursul lunii martie, sărbătorim Protecția Consumatorilor la nivel mondial, dar cred că ar trebui să sărbătorim zilnic, printr-o protecție sporită a noastră, a fiecăruia, și să luăm o atitudine ori de câte ori vedem că drepturile noastre nu ne sunt respectate", a mai precizat Sorin Mierlea.