• consumatorii pot solicita consiliere la numărul 021-9615 şi tot aici pot sesiza ilegalităţi • toţi cei care întâmpină probleme legate de protecţia consumatorilor ori au nevoie de consiliere pot accesa, de asemenea, numărul de Watsapp 0732.008.969
Mişcarea pentru Protecţia Consumatorilor - InfoCons lansează linia roşie de urgenţă “Ia atitudine!” şi vine în sprijinul consumatorilor din România, odată cu redeschiderea, la 1 septembrie 2020, a diverselor spaţii - restaurante, baruri, cafenele, cinematografe, teatre, muzee, bliblioteci, librării etc. În acest scop, InfoCons pune la dispoziţia consumatorilor numărul 021-9615, cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele. Numărul este destinat consumatorilor care constată că nu sunt îndeplinite întocmai normele care ar trebui respectate începând cu data de 1 septembrie. “La acest număr, consumatorii pot solicita consiliere şi informare şi pot depune o sesizare din perspectiva protecţiei consumatorilor. Mişcarea pentru protecţia consumatorilor este alături de cei care întâmpină probleme cu respectarea normelor ce trebuie puse în aplicare de către operatorii economici, norme care, dacă nu sunt aplicate în conformitate cu legislaţia în vigoare, pot aduce atingeri sănătăţii acestora”, precizează reprezentanţii InfoCons.
Toţi cei care întâmpină probleme legate de protecţia consumatorilor ori au nevoie de consiliere pot accesa, de asemenea, numărul de Watsapp 0732.008.969, adresa de e-mail urgente.protectia-consumatorilor.ro sau în scris la CP 38, OP 53, Sector 4, Bucureşti.
Iată care sunt Drepturile fundamentale ale consumatorilor, potrivit comunicatului InfoCons: dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor şi intereselor legitime; dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori; dreptul de a avea acces la pieţe care să le asigure o gamă variată de produse şi servicii de calitate; dreptul de a fi despăgubiţi în mod real şi corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege; de a se organiza în asociaţii ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor şi intereselor; de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive; de a nu li se interzice, de către un operator economic, să obţină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege. De asemenea, se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat, conform prevederilor legale în vigoare.