• studiul a vizat 64 produse din acest tip ce se găsesc pe rafturile magazinelor de la noi din ţară • 40% dintre produsele analizate aveau în compoziţie mai mult de 3 aditivi alimentari • din fericire, majoritatea produselor analizate au 1, maxim 2 aditivi
Asociaţia Naţională de Protecţia Consumatorilor - InfoCons continuă seria studiilor pe care le realizează vizând principalele produse consumate de români şi a dat publicităţii un nou raport realizat asupra a 64 produse de tip praline de ciocolată ori bomboane de ciocolată care au ca distribuitor sau producător companii precum “Mondelez România”, “Kandia Dulce”, “Inter Conecter”, “Mico Total Distribution” – “H&W, Nardo Trading Co”, “Seca Distribution”, “Maresi FoodBroker”, “Heidi Chocolat”, “De Silva Exclusiv”, sau “Ferrero România”.
Iată şi principalele concluzii pe care le-au tras realizatorii acestui studiu:
- 81,25% dintre produse au menţionat pe etichetă valoarea energetică, iar aceasta variază de la 430 kcal/100 grame până la 618 kcal/100 grame;
- 71,87% dintre produse au menţionat pe etichetă conţinutul de sare care variază între 0,01 grame/100 grame produs până la 0,38 grame /100 grame de produs;
- 81,25% dintre produse au menţionat pe etichetă conţinutul de grăsime, iar acesta variază între 19,5 grame/100 grame produs şi 48,3 grame/100 grame de produs.
În ce priveşte numărul de E-uri declarate pe etichetele produselor analizate, acesta variază între 1 şi 8 E-uri:
- 29,68% dintre produsele analizate au în conţinut 1 E;
- 29.68% dintre produsele analizate au în conţinut 2 E-uri;
- 17,18% dintre produsele analizate au în conţinut 3 E-uri;
- 9,37% dintre produsele analizate au în conţinut 4 E-uri;
- 4,68% dintre produsele analizate au în conţinut 5 E-uri;
- 6,25% dintre produsele analizate au în conţinut 6 E-uri;
- 1,56% dintre produsele analizate au în conţinut 7 E-uri;
- 1,56% dintre produsele analizate au în conţinut 8 E-uri.
Ca o privire de ansamblu, cele mai “populare” E-uri în produsele studiate au fost: lecitina, fructoza, glucoza, dextroza, mono şi digliceride ale acizilor graşi, precum şi lactoza.
InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.
Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.