Mergi la conţinutul principal

Infocons: Câte E-uri găsim în pralinele de ciocolată?

• studiul a vizat 64 produse din acest tip ce se găsesc pe rafturile magazinelor de la noi din ţară • 40% dintre produsele analizate aveau în compoziţie mai mult de 3 aditivi alimentari • din fericire, majoritatea produselor analizate au 1, maxim 2 aditivi 

 

Asociaţia Naţională de Protecţia Consumatorilor - InfoCons continuă seria studiilor pe care le realizează vizând principalele produse consumate de români şi a dat publicităţii un nou raport realizat asupra a 64 produse de tip praline de ciocolată ori bomboane de ciocolată care au ca distribuitor sau producător companii precum “Mondelez România”, “Kandia Dulce”, “Inter Conecter”, “Mico Total Distribution” – “H&W, Nardo Trading Co”, “Seca Distribution”, “Maresi FoodBroker”, “Heidi Chocolat”, “De Silva Exclusiv”, sau “Ferrero România”.  

Iată şi principalele concluzii pe care le-au tras realizatorii acestui studiu:

- 81,25% dintre produse au menţionat pe etichetă valoarea energetică, iar aceasta variază de la 430 kcal/100 grame până la 618 kcal/100 grame;

- 71,87% dintre produse au menţionat pe etichetă conţinutul de sare care variază între 0,01 grame/100 grame produs până la 0,38 grame /100 grame de produs;

- 81,25% dintre produse au menţionat pe etichetă conţinutul de grăsime, iar acesta variază între 19,5 grame/100 grame produs şi 48,3 grame/100 grame de produs.

În ce priveşte numărul de E-uri declarate pe etichetele produselor analizate, acesta variază între 1 şi 8 E-uri:

- 29,68% dintre produsele analizate au în conţinut 1 E;

- 29.68% dintre produsele analizate au în conţinut 2 E-uri;

- 17,18% dintre produsele analizate au în conţinut 3 E-uri;

- 9,37% dintre produsele analizate au în conţinut 4 E-uri;

- 4,68% dintre produsele analizate au în conţinut 5 E-uri;

- 6,25% dintre produsele analizate au în conţinut 6 E-uri;

- 1,56% dintre produsele analizate au în conţinut 7 E-uri;

- 1,56% dintre produsele analizate au în conţinut 8 E-uri.

Ca o privire de ansamblu, cele mai “populare” E-uri în produsele studiate au fost: lecitina, fructoza, glucoza, dextroza, mono şi digliceride ale acizilor graşi, precum şi lactoza.

InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

 

Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro