• potrivit unor postări apărute pe rețelele de socializare, unul dintre tramvaiele noi, construite de Astra Vagoane Călători SA Arad, s-ar fi defectat pe traseu • reprezentanții Braicar susțin, însă, că în realitate a fost vorba de o intervenție minoră la pantograful vehiculului • „Dacă vor apărea situații mai grave, chemăm service-ul constructorului de la Arad, care are reprezentanță și la București, dar nu a fost cazul”, ne-au precizat surse din cadrul Braicar • celălalt tramvai a fost implicat într-un incident minor, din cauza unui șofer care ar fi parcat prea aproape de linie
Aduse la Brăila, la începutul lunii noiembrie, cele două tramvaie produse la Arad au intrat în vizorul brăilenilor. Potrivit unor informații apărute pe rețelele de socializare, unul dintre tramvaie s-ar fi defectat, zilele trecute, iar un altul ar fi avut și urme de lovire/zgâriere la exterior.
Surse din cadrul companiei brăilene de transport public de călători ne-au informat, însă, că, la ora actuală, ambele tramvaie - atât „Ana Aslan”, cât și „Maria Filotti” - sunt în stare de funcționare și că sunt încă în probe, chiar dacă circulă pe traseul stabilit, respectiv Bariera Călărașilor - Bulevardul Dorobanților - Pod Brăilița. „Sâmbăta trecută, în plină zi, a fost o problemă la pantograful unuia dintre tramvaie și a fost oprit pe Calea Galați, pentru ca mecanicii să poată interveni. Problema a fost repede remediată. Tramvaiele fiind încă în probe, apar tot felul de situații pe care trebuie să le remediem. Dacă vor apărea situații mai grave, chemăm service-ul SC Astra Vagoane Călători SA Arad, care are o reprezentanță și la București. Până acum nu a fost cazul”, ne-au precizat surse din cadrul SC Braicar SA.
În altă ordine de idei, săptămâna trecută, înainte de Crăciun, un tramvai a fost implicat într-un incident minor, dar care a trezit reacții pe rețelele de socializare. Un brăilean și-a parcat mașina în fața Cimitirului „Sfânta Maria”, unde se află și bucla pe unde trebuie să întoarcă tramvaiele, mult prea aproape de linia de tramvai. Fiind în curbă, vatmanul a observat destul de târziu că nu este loc suficient și a frânat, dar, cu toate acestea, tot a atins autoturismul, în zona stopurilor. Nu a fost vorba de avarii serioase, astfel că s-a perfectat, se pare, o înțelegere amiabilă.
Reamintim că în ziua de 7 noiembrie 2023, primele două tramvaie noi, produse de SC Astra Vagoane Călători SA Arad - parte a Proiectului „Modernizare transport electric Parc Monument - Radu Negru”, în valoare de 13.800.000,00 lei fără TVA - au ajuns la Brăila, pe trailere de mari dimensiuni și au fost așezate pe șine. După două săptămâni de probe, efectuate pe traseul Bariera Călărașilor - Bulevardul Dorobanților - rondou Pod Brăilița, cele două tramvaie noi-nouțe, denumite „Ana Aslan” și „Maria Filotti”, după numele marilor personalități brăilene, au fost trimise traseu. Interesant este faptul că tramvaiul produs la Arad poate circula în ambele direcții, astfel că, în Bariera Călărașilor, poate fi repoziționat spre Bulevardul Dorobanților, prin manevre specifice, fără a fi nevoie de o buclă, cum este cea de la Cimitirul „Sfânta Maria”.
Următoarele opt tramvaie produse de SC Astra Vagoane Călători SA Arad vor ajunge la Brăila către finele anului viitor, fiind incluse în proiectul PNNR, cu fonduri europene, al Primăriei Municipiului Brăila, la care licitația a fost câștigată tot de Astra Vagoane Călători Arad. Potrivit conducerii SC Astra Vagoane Călători SA, tramvaiul livrat Brăilei este „tot ceea ce are constructorul mai bun pe piață”. Este format din două module, poate transporta 129 de pasageri și este complet autonom.