Inca un calator cu bilet in regula snopit in bataie de controlorii "Ying-Yang" | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Inca un calator cu bilet in regula snopit in bataie de controlorii "Ying-Yang"

O femeie de 68 de ani se afla internata in Spitalul Judetean de Urgenta dupa ce, in urma cu doua zile, a fost agresata de catre controlorii de pe tramvai, angajati ai firmei "Ying-Yang". Incidentul s-a petrecut miercuri, 11 iulie, pe la ora 13.00, cind Paraschiva C. venea de la Inspectoratul pentru Persoanele cu Handicap din Brailita impreuna cu fiul sau de 35 de ani. Dupa spusele femeii, cei doi au urcat de la capatul liniei de la Vidin intr-un tramvai de Dorobanti si, in timp ce vatmanul a schimbat placuta cu traseul de pe Bulevardul Independentei cu cea de Dorobanti, ea a cumparat bilet pentru fiul sau. "Baiatul are abonament pe autobuz de la Handicapati, dar l-a prins o data controlul ca a mers o statie de tramvai cu abonament de autobuz si l-a amenintat ca o sa aiba grija sa-l lase fara abonament. Eu am abonament pe tramvai, baiatul meu, care este handicapat, are abonament pe autobuz, dar am luat bilet si l-am compostat si ne-am asezat pe scaune. Cind a ajuns la noi sa ne controleze, era aceeasi persoana care il amenintase pe baiat ca il urmareste sa ii ia abonamentul, o femeie blonda, care vorbeste foarte urit. I-am aratat abonamentul meu si i-am spus ca baiatul are abonament pe autobuz, de aceea i-am luat eu bilet si i l-am si prezentat. Atunci a tipat ca vrea sa vada ce acte are baiatul, iar acesta, bolnav fiind, de frica, i-a prezentat abonamentul de autobuz. Controloarea blonda i-a smuls abonamentul baiatului din mina si a luat si biletul pe care il prezentasem eu pentru el si a inceput sa tipe si sa urle ca ne-a prins. Toata lumea din tramvai vazuse ca eu compostasem biletul pentru baiat, dar controloarea urla la calatori ca nu e adevarat, ca biletul nu e compostat, spunea ca ea e sefa. Pentru ca nu voia sa-i dea abonamentul baiatului decit daca ii plateam 200.000 lei, bani pe care nu ii aveam la mine, m-au fortat sa cobor la dispecerat, unde erau vreo 10 indivizi fiorosi, dar si femei, care au tabarit pe mine", sustine femeia. Dupa spusele acesteia, controloarea blonda a tipat in continuare la ea si in incinta dispeceratului si nu a vrut sa-i inapoieze biletul pe care il compostase, in timp ce si alti angajati ai firmei o jigneau, de parca era ultimul infractor. "Eram undeva pe scari la dispecerat, cind un huligan dintre cei prezenti s-a repezit la mine si m-a lovit, si alti doi colegi ai lui m-au tirit spre iesire si m-au aruncat jos, in hol. Am ramas inconstienta nu stiu cit timp, iar cind mi-am revenit eram uda leoarca, intr-o balta de apa. Mai tirziu, baiatul mi-a spus ca au aruncat o galeata de apa pe mine, iar eu zaceam acolo ca un animal si nu se uita nimeni la mine. Au vrut sa ma arunce in strada, au tras de mine ca de un animal si le spuneau celor din jur ca eu le-am facut panarama si ca eram beata. Dupa mai mult de o ora, cind a venit schimbul la dispecerat, cineva a sunat la Salvare si am fost transportata la spital", ne-a declarat Paraschiva C.

Lovita "ca la carte"

Potrivit informatiilor furnizate de medicii de la Serviciul de Ambulanta Judetean, la ora 14.15, s-a primit un apel telefonic prin care se solicita o salvare intr-un loc public, respectiv la dispeceratul din Bariera Calarasilor, iar femeia a fost transportata la Spitalul Judetean de Urgenta cu politraumatisme minore.
Cind a ajuns la spital, Paraschiva C. nici nu se putea tine pe picioare. A fost diagnosticata cu traumatism cranio-cerebral si toracic si i s-au facut investigatii, i s-a administrat tratament de specialitate. In opinia medicilor, femeia a fost lovita "ca la carte", fara semne, dar a resimtit destul de tare tratamentul aplicat, motiv pentru care urmeaza sa i se efectueze si un examen la computerul tomograf. "Nici nu stiu ce au facut cu ochelarii mei, nu i-am mai gasit, am niste dureri ingrozitoare in zona capului. S-a ajuns prea departe cu agresiunile, nu mai sintem tratati ca niste oameni, ci ca niste animale", ne-a spus, ieri, plina de amaraciune, femeia.

"S-a tavalit singura"

Despre incidentul in care au fost implicati in ziua de 11 iulie angajatii "Ying Yang", Cornel Musat ne-a spus ca firma pe care o conduce vrea practic sa disciplineze calatorii. "Persoana a fost data jos din tramvai, nu batuta. Erau peste 20 de persoane acolo, iar ea a tipat si s-a intins pe jos singura. Pe persoana de la spital am vazut-o eu cu ochii mei, s-a tavalit singura, facea scandal si am crezut ca nu e normala. Sint oameni care provoaca singuri scandal, zilnic ne injura cite 50 de persoane", sustine patronul de la "Ying Yang". Despre atitudinea grosolana pe care o au multi dintre controlori la adresa calatorilor si despre abuzurile acestora, Cornel Musat sustine ca nu are nici o dovada ca angajatii sai procedeaza asa. "Noi vrem sa disciplinam calatorii, pentru ca sint oameni care singuri provoaca scandal, care invoca tot felul de motive", este de parere administratorul firmei. Dincolo de aceste declaratii, incidentele de acest fel se tin lant pe toate tramvaiele controlate de angajatii "Ying Yang". In aceeasi zi, de exemplu, pe la ora 10.00, acelasi echipaj de control care a bagat groaza in calatori s-a napustit si asupra unei batrine, care pur si simplu s-a fisticit, datorita modului in care i s-a cerut legitimatia de calatorie. Incidentul s-a petrecut in zona Parcului Monument si, desi femeia spunea ca are abonament, ca are 73 de ani, "doamna blonda", care sustine ca este sefa peste mijloacele de transport in comun, a trecut pe linga tiganusii specializati in furturi de buzunare din tramvaie fara sa-i bage in seama si s-a napustit asupra batrinei, intrebind-o in ce an este nascuta, de ce nu-i prezinta abonamentul, cine se crede ea si alte discutii de acest gen, dupa care a oprit tramvaiul si a coborit intre statii. In timp ce controloarea a coborit mindra de isprava ei, la dispecerat, insotita de doi zdrahoni, sarmana femeie la care tipase era la un pas de infarct. Dadea semne ca se sufoca si abia a fost data jos din tramvai la statia din Bariera de catre calatorii care si-au manifestat, ca de obicei, prea tirziu dezaprobarea fata de aceasta atitudine a controlorilor de la "Ying Yang".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro