Antreprenorii din firmele mici şi mijlocii, care vor să obţină un ajutor de stat de până la 100.000 de euro pentru a-şi dezvolta afacerea, pot să îşi înscrie în această perioadă cererile de finanţare pe portalul online al Direcţiei Implementare Programe pentru IMM. Sesiunea s-a deschis din 15 ianuarie şi se va închide în 24 ianuarie, iar potrivit Ministerului Economiei sunt deja înregistrate peste 1.300 de cereri la nivel naţional.
Noile reglementări privind accesarea acestei forme de sprijin financiar introduc o serie de modificări importante: valoarea maximă a ajutorului de minimis a fost redusă de la 200.000 euro la 100.000 euro, bani care vor fi acordaţi pe o perioadă de doi ani fiscali consecutivi şi nu trei, aşa cum era stabilit anterior. În plus, cei 100.000 euro primiţi de la stat nu vor mai fi în totalitate nerambursabili, valoarea ajutorului de minimis este 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, şi nu 100%, aşa cum era stabilit anterior. În aceste condiţii, beneficiarii urmează să vină cu bani de acasă, adică cu o contribuţie proprie de 10%.
Cei care doresc să obţină finanţare de la stat prin schema de minimis trebuie să se înscrie on-line pe site-ul AIPPIMM. Fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă, pe site-ul www.aippimm.ro, iar după înregistrare, solicitantul va completa şi transmite on-line formularul de înscriere în interiorul celor zece zile ale sesiunii de primire a cererilor. De menţionat că există posibilitatea prelungirii termenului de 24 ianuarie până la epuizarea bugetului. Odată cu transmiterea formularului de înregistrare, participanţilor le va fi acordat un punctaj automat în funcţie de anumiţi indicatori (punctajul minim pentru calificare este de 60 de puncte din 100 posibile). După expirarea termenului de înscriere şi în conformitate cu punctajul obţinut on-line, pe site-ul AIPPIMM se va publica lista cu solicitanţii acceptaţi pentru verificările administrative de eligibilitate. Noile reguli stabilesc că admiterea la finanţarea se va realiza în urma verificărilor de eligibilitate, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut la completarea formularului de înregistrare on-line. Cei care vor avea punctaje egale vor fi departajaţi în funcţie de mai multe criterii printre care numărul locurilor de muncă nou-create sau categoria IMM din care face parte solicitantul, precum şi valoarea profitului net la 31 decembrie 2012. În următoarea etapă, aplicaţia electronică va genera automat un număr de identificare pentru fiecare proiect şi va genera şi va transmite automat pe adresa de email a solicitanţilor o scrisoare de înştiinţare privind înregistrarea în registru. Mai departe, în termen de zece zile lucrătoare de la primirea acestei scrisori, solicitanţii care au îndeplinit punctajul minim de 60 de puncte sunt obligaţi să depună cererile de acord pentru finanţare, împreună cu documentele justificative la Oficiul Teritorial pentru IMM şi Cooperaţie (OTIMMC) din raza teritorială în care se află sediul social al acestora. Dacă nu depun cererea de acord de finanţare în intervalul stabilit, solicitanţii pierd dreptul de a trece în etapele următoare.