In urma cu citeva zile, la sediul Ministerului Educatiei s-a sustinut concursul pentru ocuparea functiei de inspector scolar general. Examenul a constat intr-un test grila din legislatia din domeniu, din care trei intrebari au fost redactate intr-o limba straina, dupa care s-a sustinut si un interviu, ce a avut ca tema oferta manageriala pe care si-a propus sa o indeplineasca inspectorul scolar general, prof. Lilliana Tudoran. Prof. Tudoran nu este la primul concurs de acest gen: in 1991, a dat concurs pentru postul de inspector sef la Inspectoratul Persoanelor cu Handicap, apoi a sustinut concurs pentru postul de inspector scolar pentru invatamintul special, dupa care a urmat concursul sustinut in urma cu citeva zile. "A fost un concurs greu, cu foarte multa bibliografie de citit. Oferta mea manageriala a pornit de la faptul ca imi doresc o scoala deschisa, flexibila, care sa raspunda tuturor nevoilor. De aici am pornit pe imbunatatirea comunicarii, pentru ca factorul schimbarii este reprezentat de director si inspector. Daca nu reusesc la nivel de manager sa schimb ceva, mai jos nu se poate face nimic. Mi-am propus sa imbunatatesc si activitatea educativa din scoli, deja am infiintat cabinete psihopedagogice, cabinete logopedice si voi continua atit cit ne permite legislatia. Ideal ar fi ca fiecare scoala sa aiba cabinetul psihopedagogic propriu. Vreau sa avem si cit mai multi profesori de sprijin, in special in judet, unde pina acum lipseau. Promovarea acestui concurs imi da siguranta ca voi putea sa duc la bun sfirsit ceea ce mi-am propus, insa nimeni nu este lipit de scaun. Oricind se poate intimpla sa ajung la catedra si acest lucru nu m-ar nemultumi", a mai spus inspectorul scolar general Lilliana Tudoran.