• alimentele la cea mai mare căutare sunt cu precădere cele considerate a fi esenţiale supravieţuirii pe perioada pandemiei declarate la nivel global • în unele magazine se pot vedea din nou rafturi goale, în timp ce în altele situaţia se menţine normală • în ceea ce priveşte preferinţele cumpărătorilor, se poate observa o cerere destul de mare a produselor alimentare de bază făină, mălai, apă, ulei
După nici două săptămâni de la primul val care a golit rafturile marilor magazine de produse alimentare în Brăila, febra cumpăraturilor pe fondul isteriei generale declanşate de coronavirus se face din nou simţită.
Până ieri, înainte de închiderea ediţiei, în Brăila nu exista, din fericire, niciun caz oficial de infecţie cu temutul virus Covid-19. Totuşi, după modelul italian, panica declanşată de pandemie a sporit vizibil nivelul cumpărăturilor de alimente din marile lanţuri de magazine.
Pentru o mai bună informare şi evaluare a situaţiei pe plan local am vizitat două mari supermarketuri din oraş Lidl - Barieră, respectiv Carrefour -Winmarkt.
Dacă în urmă cu 3 ani la unul dintre magazinele Lild a fost isteria hârtiei igienice, acest produs epuizându-se rapid de pe rafturi din simplul motiv că era la promoţie, acum direcţia cumpăraturilor este îndreptată către o nişă de alimente considerate a fi esenţiale supravieţuirii în condiţii de criză.
La Lidl, miercuri, în jurul orelor 19.00, stocurile de apă, faină, ulei păreau a fi pe terminate, dar totuşi alte produse din aceeaşi gamă - ulei de măsline, uleiuri alimentare mai scumpe - erau în continuare pe rafturi. De asemenea, alimentele mai perisabile, precum carnea şi preparatele din carne, încă se găseau din belşug. Tocmai acest dezechilibru afectează firmele din industria alimentară, riscând să le conducă la faliment! Joi, în jurul prânzului, starea stocurilor din magazinul respectiv era similară cu cea semnalată cu o zi în urmă.
Tot în cursul zilei de joi la magazinul Carrefour de la parterul Winmarkt totul părea ca într-o zi normală de cumpărături şi spre uimirea noastră produsele de bază destinate aprovizionării erau încă pe rafturi. Totuşi, din coşurile de cumpărături ale brăilenilor, în mare parte pensionari, nu lipseau pungile de făină sau sticlele de ulei.
De menţionat este faptul că angajaţii magazinelor respectau măsurile de protecţie, respectiv angajaţii Lidl purtau mânuşi, iar la Carrefour se dezinfectau liniile de servire ale caselor de marcat cu alcool sanitar după fiecare client.