Mergi la conţinutul principal

Hypermarketurile au inghitit forta de munca neocupata din Braila

Brailenii s-au imbulzit sa prinda un loc de munca la hypermarketurile care s-au deschis recent in municipiu, dar si la Chiscani. Sute de locuitori au asteptat anul trecut la cozi interminabile sa le vina rindul la interviu sau sa-si depuna CV-urile. Departamentul de resurse umane al Hypermarketului "PIC" a fost luat cu asalt si la fel s-a intimplat si la "Carrefour". Cele doua companii au oferit aproximativ 1.300 de posturi vacante in zona noastra.
Tot in cursul anului trecut si-au deschis portile "Plus" si "Praktiker". Sute de CV-uri au fost depuse si la "Selgros", pe ultima suta de metri din 2007. Cel din urma complex va fi inaugurat luna viitoare.
Amplasamentele sint prevazute cu zeci de case de marcat si au compartimente pentru produse congelate, lactate, mezeluri, peste, gastronomie, legume, fructe, cofetarie, brutarie, vin, produse cosmetice, jucarii, mobila, fitness, papetarie, instrumente muzicale, informatica, produse electronice, telefonie mobila. "Selgros" va oferi brailenilor o gama variata de piese de imbracaminte. Companiile multinationale au reusit sa inghita o mare parte din forta de munca neocupata din muncipiu, dar si din zonele rurale aflate in imediata apropiere ale acestuia. La sfirsitul lunii noiembrie, in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Braila figurau 5093 de someri. Dintre acestia doar 776 sint din municipiu, aproximativ 4.000 fiind din mediul rural si alte citeva sute din orasele Insuratei, Faurei, Ianca. Conducerea institutiei brailene a confirmat faptul ca majoritatea somerilor sint din mediul rural si a precizat ca a venit in intimpinarea companiilor multinationale care au decis sa-si extinda afacerile in Braila prin organizarea de cursuri de lucratori comerciali. Dupa cum se stie insa, companiile multinationale vin cu propria filosofie in ceea ce priveste forta de munca si calificarile. Conducerea AJOFM considera ca atit agentii economici, cit si salariatii au de invatat elemente noi de la aceste companii care intra pe piata romaneasca.

Bursele locurilor de munca din 2007 - neatractive pentru braileni

Contrar interesului manifestat pentru hypermarketuri, la bursele locurilor de munca participarea brailenilor a fost destul de mica. Astfel, la "Bursa generala a locurilor de munca" din 20 aprilie, numarul posturilor ofertate a fost de 797, in timp ce persoanele aflate in cautarea unei slujbe, participante la actiune, a fost de 635. La "Bursa locurilor de munca pentru persoane de etnie roma" din 1 iunie, numarul posturilor ofertate a fost de 154, iar al participantilor a fost de 24. La "Bursa pentru tinerii care parasesc sistemul de protectie a copilului" din 5 iunie, numarul de posturi oferite a fost de 99, iar al participantilor a fost de 37. La "Bursa locurilor de munca pentru absolventi" din 28 septembrie, numarul posturilor oferite a fost de 811, iar al participantilor 316. "S-a constatat o scadere continua a solicitantilor de loc de munca participanti la acest gen de actiuni, astfel incit numarul acestora a fost mai mic fata de cel al locurilor de munca transmise vacante la bursa. Acest aspect, a condus la realizarea unui grad mediu de satisfacere a ofertei de locuri de munca prezentata in Burse in anul 2007 - de aproximativ 25%. Deoarece oferta de locuri de munca a fost mai mare decit numarul persoanelor participante, institutia noastra a intreprins urmatoarele actiuni: toate posturile vacante din burse care nu au putut sau nu pot fi ocupate au facut obiectul activitatii curente de mediere pentru toate persoanele aflate in cautarea unui loc de munca din evidenta agentiei. Putem aprecia ca din perspectiva angajatorilor, aceste actiuni sunt necesare, aceasta motivat si de faptul ca in acest fel, pot constata in mod direct gradul de atractivitate al locurilor de munca oferite si pot regindi politica salariala si celelalte pirghii prin care sa creasca gradul de atractivitate al ofertei", se precizeaza intr-un raport al AJOFM Braila.
Piata locala a muncii se afla in continua schimbare. Noi hypermarketuri se vor deschide si in 2008. Printre acestea se numara: "Bricostore", "Media Galaxy", "Koufland", al 2 lea "Plus", al 2 lea "Carrefour". Acestea se adauga companiilor "Dedeman", "Billa" - cu doua locatii si "XXL", construite in anii anteriori. Expansiunea comerciala continua cu un mall in Bariera Calarasi si un al doilea la Chiscani.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro