Mergi la conţinutul principal
O bilă albă pentru turismul brăilean

Hotelul Tineret. Renașterea

* firma brăileană ”Ballgrandfest” SRL, care are și Salonul de Evenimente Bulevard, a câștigat licitația privind concesiunea Hotelului/Restaurant Tineret (Calea Călărașilor nr. 52), pentru o perioadă de 49 de ani * potrivit președintelui CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, discutăm despre o redevență lunară de 1.900 euro * potrivit proiectului ce a stat la baza scoaterii hotelului la licitație, concesionarul ar trebui să investească pentru ca obiectivul să ajungă în viitor să aibă minimum trei stele * Chiriac a mai punctat că deja a început curățenia în hotel și că CJ Brăila va emite orice autorizație pentru lucrările de modernizare ale clădirii * Carmen Jantea, administratorul ”Ballgrandfest”, s-a arătat optimistă privind reamenajarea unității, precizând că este și în interesul său ca hotelul să fie modernizat cât mai rapid

 

După ani de zile în care a zăcut în paragină, Hotel Tineret din Brăila a primit recent o șansă să fie reabilitat, modernizat și reintrodus în circuitul turistic al Municipiului Brăila. Mai precis, la începutul lunii februarie a acestui an s-a încheiat licitația pornită de Consiliul Județean Brăila la finele anului 2021, privind concesionarea clădirii pentru 49 de ani, cu scopul reabilitării și modernizării Hotelului și Restaurantului Tineret (Calea Călărașilor nr. 52). Câștigătoare este societatea ”Ballgrandfest” din Brăila, cea care deține și Salonul de Evenimente Bulevard Brăila (fostul Cinematograf ”Republica”). Firma a fost singura care a participat la licitație și după ce a fost declaratăștigătoare, a intrat în posesia unității abia la finele lunii martie, după cum ne-au transmis reprezentanții acesteia. Vestea a fost făcută publică, ieri, de președintele CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, care ne-a precizat că valoarea concesiunii stabilite în urma licitației este de 1.900 euro pe lună. Cu alte cuvinte, discutăm despre 22.800 euro pe an, bani ce vor intra în bugetul județului pentru a fi investiți în alte domenii.

Încercăm ca din toate proprietățile Consiliului Județean, care sunt pentru concesiune, să aducem venituri suplimentare la bugetul județului. Pentru investiții în genul celor cu care i-am obișnuit pe brăileni. Pe parte de infrastructură pentru noi investitori și pe partea de Sănătate, la spital, deoarece este necesar”, a declarat Chiriac.

Întrebat care sunt planurile concesionarului în privința hotelului și restaurantului din clădirea Casei Tineretului, șeful CJ Brăila ne-a informat că deja a început să se facă curățenie la nivelul unității. Chiriac a ținut să puncteze că instituția pe care o conduce va elibera toate avizele necesare pentru ca lucrările de modernizare la hotel să înceapă cât mai repede.

”Ei vor să modernizeze hotelul. Din două stele vor să îl facă de trei sau chiar de patru. Și le dăm acceptul fără niciun fel de problemă. Așa o să mai avem încă un hotel funcțional pentru evenimente sau pentru a ajunge la scenariul pe care ni-l dorim cu toții, să creăm City Break-ul de Brăila, pentru a avea unde să stea turiștii, cei care ne vizitează orașul sau județul”, a mai declarat Chiriac.

 

Hotelul a fost scos la licitație spre finele lui 2021

Printr-o hotărâre aprobată de CJ Brăila în luna octombrie 2021, Hotelul Tineret a fost scos la licitație pentru a fi reabilitat și apoi manageriat de un privat. Consilierii județeni au spus ”DA” concesionării prin licitație a imobilului situat în Municipiul Brăila, Calea Călărașilor nr. 52, pentru 49 de ani. Așa cum se știe, Hotelul și Restaurantul Tineret fac parte din Casa Tineretului. Mai precis discutăm despre corpurile F, G și etajul superior al corpului D.  Hotărârea de atunci a fost aprobată pentru funcționarea unei structuri de primire turistică, inclusiv cu funcțiune de alimentație publică, de minim 3 stele (hotel și restaurant), aflat în domeniul privat al Județului Brăila și administrarea Consiliului Județean Brăila.

Acest pas a venit după ce, în prealabil, în aprilie 2020, consilierii județeni au aprobat studiul de oportunitate în vederea concesionării acestui imobil prin licitație, pentru o perioadă de 49 de ani și au stabilit că redevența de la care pornește licitația să fie de 1.900 euro/lună.

După cum reieșea din referatul de aprobare al proiectului de la vremea respectivă, imobilul are un regim de înălțime de subsol plus parter plus patru etaje. O suprafață construită desfășurată de 2.623 mp și o suprafață utilă totală de 2.062,10 mp compusă din: subsol - 242,42 mp, parter - 465,71 mp, etaj 1 - 374,05 mp, etaj 2 - 363,73 mp, etaj 3 - 580,43 mp, etaj 4 - 35,76 mp. De asemenea, un teren pentru parcare de 185 mp (terenul aflat sub clădire este în cotă indiviză).

Din același document eram informați că toate lucrările de reparații, modernizare și dotare pentru clasificarea hotelului la categoria de minim 3 stele, vor cădea în sarcina concesionarului, fără a implica resurse financiare, umane, logistice din partea autorității publice locale, precum și obținerea brevetelor de turism și a avizelor necesare, inclusiv cele de apărare împotriva incendiilor.

De asemenea, foarte important este faptul că în contract a fost prinsă o mențiune privitoare la faptul că după expirarea perioadei de concesiune, firma va preda imobilul concedentului, cu investiția efectuată și întreținută la parametrii tehnici corespunzători funcționării, fără nicio pretenție de despăgubire de către concedent, gratuit și liberă de orice sarcini. De reținut că durata de 49 de ani a concesiunii a devenit valabilă de la momentul semnării contractului.

 

Care sunt planurile ”Ballgrandfest”

Administratorul firmei ”Ballgrandfest”, Carmen Jantea a fost de acord să discute cu redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei” pentru a expune câteva dintre planurile pe care le are în privința modernizării hotelului. Trebuie precizat că aceasta nu are nicio legătură cu viceprimarul Alexandru Crican Jantea, după cum ne-a informat chiar social-democratul, la mijloc fiind doar o simplă coincidență de nume. Revenind la planurile concesionarului, administratorul ne-a precizat că are în plan să respecte întocmai condițiile contractului de concesiune.

”Vom dezvolta unitatea de cazare clasificată la cel puțin trei stele, cu restaurant ce deservește camerele de hotel. Suntem în faza constituirii documentației pentru a aplica în vederea obținerii autorizațiilor de construcție. În același timp, lucrăm cu arhitecții. Pentru că, timid-timid, am intrat în posesia hotelului spre sfârșitul lunii martie. Adică de puțin timp. Așadar, concomitent, colaborăm cu echipe de arhitecți, discutăm despre documentele ISU, climă, constructori. Suntem în faza de cercetare să vedem cum putem dezvolta. Nu în ultimul rând, cu Ministerul Turismului pentru clasificarea hotelului. Ne preocupăm de toate aceste aspecte, pentru că vrem să facem o lucrare de referință. Să fie atât de bine făcută încât să ne reprezinte și pe noi, dar și acest oraș, a declarat Carmen Jantea.

Aceasta ne-a transmis că s-a bucurat foarte mult de faptul că a primit mână liberă în privința amenajării exterioare a imobilului, cu precizarea că are în plan ca hotelul să fie realizat în armonie cu restul Casei Tineretului.

Întrebată când crede că ar putea începe efectiv lucrările pentru modernizarea hotelului, Jantea nu a putut oferi un răspuns însă a atras atenția că este și în interesul firmei pe care o administrează ca unitatea să fie gata cât mai repede, pentru a nu plăti redevența lunară fără niciun beneficiu.

”Suntem optimiști și suntem dornici să îl dăm gata cât mai repede. În schimb nu depinde numai de noi. Este foarte important cât de repede vom obține autorizările de care avem nevoie. Conform contractului de concesiune este suficient timp, dar nu dorim să pierdem timp în a plăti concesiune. Vrem să dăm orașului și nu în ultimul rând, mai ales că este în apropierea activului nostru, să completăm domeniul de activitate”, a mai declarat sursa citată, cu precizarea că firma ”Ballgrandfest” administrează și Salonul de Evenimente Bulevard, astfel că în momentul în care va fi gata, consideră că Hotelul Tineret va ajuta afacerea, deoarece foarte multe evenimente au nevoie și de spații de cazare.

De asemenea, concesionarul ne-a informat că unitatea va fi una de trei stele, deoarece există anumiți parametri tehnici, dar și considerente economice de care trebuie să se țină cont.

”Având în vedere suprafețele camerelor, îl vom face cu siguranță de trei stele. Dar îl vom face de trei stele și pentru că ne dorim ca în acest hotel să aibă acces la cazare și bugetarii, dar și alte categorii de clienți. De exemplu: farmaciști, medici. Îl vom face foarte frumos, îl vom dota foarte bine, dar ca și clasificare, va fi de trei stele. Așa ne-am propus”, a mai completat Jantea.

Cât despre valoarea investiției, aceasta nu ne-a putut indica deocamdată nicio cifră, subliniind că momentan se află în discuții cu constructorii pentru a primi estimări de costuri. Mai mult, aceasta a subliniat că toate creșterile de prețuri din ultima perioadă fac cu atât mai grea indicarea unei cifre estimative pentru suma finală necesară în cadrul acestui proiect investițional.

”Nu știm întocmai la ce să ne așteptăm, pentru că după cum vedeți prețurile sau ofertele - în toate domeniile, nu numai în construcții -, sunt valabile doar o lună de zile. De la o lună la alta prețurile la utilități și la materialele de construcții se scumpesc. Încercăm să conturăm un buget de la climatizare până la dotări de așa natură încât să știm pe ce picior «dansăm», dar și să fie direct proporțional cu timpul de execuție”, a conchis sursa citată.

 

Cine este concesionarul Hotelului Tineret

Potrivit informațiilor obținute de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, ”Ballgrandfest” SRL a luat ființă în luna aprilie 2010. Are asociat unic pe Carmen Ionela Jantea (56 ani), care este și administratorul societății și bifează la capitolul activitate principală, domeniul: restaurante. În 2019 firma a înregistrat un profit net de 1.001.478 lei (brut de 1.031.680 lei), având 27 de salariați, o cifră de afaceri netă de 2.993.212 lei și active imobilizate de 577.800 lei. În anul 2020 a înregistrat o pierdere netă de 404550 lei (brută de 404102 lei), avea 26 de salariați, profit zero, o cifră de afaceri netă de 48.289 lei și active imobilizate de 583.514 lei. Pentru 2021 încă nu există înregistrări la ONRC în privința situației societății.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro